Hej Aminor Måske nogle, der kan komme med input her. :) Vi driver 8 webhops og har en aftale med et bureau om vores markedsføring. Vi betaler en fast pris pr. shop, og det løber samlet set op i hvad en fuldtidsansat formentlig skal have i løn. Arbejdstimerne via bureauet er formentlig væsentlige lavere end de 37/ugen, da der er mange, der skal tjene penge udover den medarbejder, der servicerer vores annoncering. Og så ville jo måske en del flere timer ud af medarbejdere, der kunne bruges på andre marketingstiltag. Vi ved dog ikke helt, hvor man skal søge efter sådan en medarbejder. Det skal jo gerne være en dygtig en, så vi håber, at nogle kan pege os i hvilken retning vi skal søge sådan en henne. Og hvis nogle har erfaring med at ansætte en fuldtids i stedet for et bureau, så vil vi også gerne høre herom. :) Pft. |
Jeg er faktisk sådan en person...
Jeg har netop kendskab med at abejde med bureauer, der er super dygtige til at hive penge ud af lommerne på virksomheder og hvor det nærmest er umuligt at se om man få value for money. (Senest en virksomhed med total eksterne og et budget på 5 mio +)
Der kan være rigtig mange gode grunde til at have inhouse kompetencer og alt andet lige, så har inhouse personen jo virksomhedens interesse i stedet for et buraeu, der kun har en interesse i at få en stor faktura afsted til samarbejdspartneren.
Typisk, er der tale om Paid Social, Paid Adds, News letter, SEO hvor man så løbende får en fræk rapport der ofte ikke er til at gennemskue for virksomhederne med ROAS tal der ofte ikke har hold i virkeligheden grundet manglende datagrundlag fra værdikædens salg.
Uden at kende jeres case, så kan man med fordel have en ansat til at styre det hele af med en del Hands On og visse ting ude i byen, men I vil få en generalist og ikke en person med kernekompetence som virkelig kan gå i dýbden på alle felter.
Så det er virkelig et spørgsmål om prioritering.
Hvis I har lyst til en kop Pepsi, deler jeg gerne den viden jeg har og kan ret hurtig danne mig et indtryk af hvd der skal til.
Prisen er en kop Pepsi...
Kan vi noget sammen, så kan vi noget sammen...
Kan vi ikke noget sammen, så kan jeg med garanti pege jer i den rigtige retning...
Ræk bare ud, hvad har i at tabe.
mail@spacesurfer.dk