Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Muligt ulovligt ekstra gebyr fra forsikringsagentur

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 10. Apr 14
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har netop fået et underligt informationsbrev fra mit forsikringsagentur (Conect forsikring), hvor de skriver følgende:

"Vi puljer vores kunders forsikringer og når vi har en større indkøbspower, har vi også et
bedre forhandlingsgrundlag overfor forsikringsselskaberne og de fordele giver vi videre til jer.
Det betyder at, vi har kunne forhandle fordelagtige præmier og dækninger til jer.
For at kunne levere denne service, produkter og priser har vi set os nødsaget til at indføre et
servicehonorar på kr. 960,- årligt svarende til kr. 80,- pr. måned med virkning fra 01.02.2023.
"

og senere skriver de:

"Hvis ovenstående ikke kan accepteres, skal vi have skriftlig besked inden 23.01.2023, hvorefter
jeres forsikringer enten vil blive fritstillet, eller vil overgå til direkte betjening i forsikringsselskabet på standardvilkår og til en højere standardpræmie.
"

Men forsikringsagenturet kan vel ikke bare pålægge et ekstra servicehonorar, det er vil ikke lovligt? Og hvis man ikke accepterer det, så vil man overgå til en højere standardpræmie, som ikke er udspecificeret.

De kan sagtens hæve præmien, som de også har gjort og som jeg har betalt for. Men pludselig at komme med et servicehonorar det lyder meget mærkeligt i mine ører.

Er der nogen der kan fortælle mig, om forsikringsagenturet har ret til at gøre det juridisk set?

På forhånd tusind tak for hjælpen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Agenturet kan jo godt opsige deres aftale med jer med det varsel som måtte fremgå af jeres aftale (og den kender jeg jo ikke) 

Det vil så ofte være sådan, at aftalen siger hvad der sker ved ændring i prisen eller andet (præmien er vel den du betaler forsikringen) og det vil være rent gæt, om I har en skriftlig aftale der siger noget om regler for prisændringer fra mægleren og den vil så normalt sige, at hvis I så ikke vil acceptere den ny aftale/pris, så ophører samarbejdet og I er frit stillet

Det er jo ikke givet, at forsikringsselskabet så ikke bare lader jer fortsættte på samme pris hvis du kontakter dem, og så er alt jo løst

Deres ret skal være reguleret i jeres aftale grundlag men jeg ville nok tale med forsikringen og sige, du ikke forstår du skal betale mere til agenturet, og du går ud fra du bare kan forsætte dine forsikringer med det kendte præmieniveau - indtil de evt hæver det

Du har sikkert aftalen gennem agenturet, så det kan godt være det skal tages op i ny aftale med forsikringsselskabet
(det er i øvrigt en usædvanlig kort frist hvis I fik beskeden her for helt nyligt og allerede i jan ellers træder ud)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)