Jeg har lavet en fejl i min bogføring, og vil høre om nogen har en idé til hvordan jeg bedst kan rette op på den :)! Jeg skal afholde et kursus her i 2023, og har i den forbindelse modtaget en del forudbetalinger fra kursister i 2022. Jeg har oprettet fakturaerne til kursisterne i mit regnskab for 2022, men det går nu op for mig, at disse fakturaer jo egentligt hører til i mit 2023-regnskab. Er der i dinero nogen måde at flytte fakturaerne til mig regnskab for 2023, og så bare oprette balanceposter for forudbetalingerne i mit regnskab for 2022? På forhånd mange tak for svar! |
Kan kunderne kræve alle deres penge tilbage som forudbetaling - og er det momspligtigt
hvis du først ejer pengene = kan ikke skulle betale retur så kan du sætte et beløb af på indtægtskontoen UDEN momsen og ned på en konto for afsatte midler i status under gælden - Du flytter ikke som sådan fakturaerne men afsætter beløbet. Hvis ikke kunderne kan kræve pengene retur - ville jeg nu nok ikke rode meget med det - men det kan afhænge af flere ting
Momsen hører til 2022 hvis der er en sådan
vh John Hannover