Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlandsk arbejdsgiver - Dansk ansat

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Dec 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

Jeg har brug for lidt råd.
Min Arbejdsgiver befinder sig i Storbritannien og har ikke en dansk gren/kontor i Danmark og har derfor, selvfølgelig, intet med Danmark at gøre.
Jeg flytter til Danmark i det nye år, men beholder mit nuværende job.
Min kontrakt fra arbejdsgiver bliver en konsulent kontrakt med britiske vilkår.
Er det muligt for mig at fortsætte med at blive betalt løn af arbejdsgiver og så selv indberette til skat via selvangivelse?
Eller skal jeg oprette en enkeltmandsvirksomhed og få lønnen fra arbejdsgiver indbetalt via firma og så betale hvad der skal betales via firmaet og trække løn ud til mig selv?

Jeg har kigget på Skats hjemmeside og søgt Google tynd, men kan ikke finde noget der giver mening.
Sidder der tilfældigvis en derude i samme situation eller som har prøvet dette før?

Arbejdsgiver er selvfølgelig ikke interesseret i at oprette Dansk firma, blot for at kunne støtte mig.

Jeg håber min kattepine giver mening, da jeg er ret meget på bar bund og vil gerne undgå at komme i klemme hos Skat.

På forhånd tak for jeres hjælp og råd.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt kan arbejdsgiver godt lønne dig i DK og du skal så selv indberette det som alm lønnet arbejde - I de fleste lande (alle EU og nok stadigt UK) skal arbejdsgiver blot indberette det på dit navn, adresse og fødselsdata til deres lokale skat.

Jeg går ikke ud fra, at du laver ydelser der anvendes her i DK, for så kan det kræver de har momsregistrering i DK

Du kan også have enkeltmands med moms og det hele, men skal passe meget på med ikke at tage fradrag, som skat så mener er i forhold til lønmodtagerarbejde, for de ville høre under ligningsmæssige, så det burde ikke give ekstra fradrag, blot mere arbejde og udgift til erhvervskonto mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)