Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stripe faktura og bogføring i Dinero

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Nov 22
Indlæg ialt: 5
Fra  Leadlist Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sikkert blevet spurgt en del gange, men har aligevel ikke helt kunne finde svaret på det jeg har brug for.

Hvorfor skulle den faktura som stripe laver ikke være god nok? Det har jeg læst på nogle tråde at kunden skal have en "rigtig" faktura. Den som stripe laver indholder da dato, "afsender/modtager", faktura-nr osv så kan ikke se hvorfor den ikke skulle være god nok.

Så ift bogføring i Dinero, hvad er den korrekte måde at gøre det her? Selv manuelt sidde og indtaste og oprette en faktura på hvert salg? I så fald findes der værktøjer som kan gøre dette?

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmål: er det salg i DK med dansk moms eller til udlandet og evt. med lokal moms i modtagerlandet ?

jeg sidder og laver separate bogføringer for hvert salg i Dinero (+400 i år) og kan egentlig godt lide at have det derinde. Danske salg laves som rigtige faktura i dinero hvorimod salg til andre EU lande laves som finansbilag-bogføringer da Dinero som sådan ikke understøtter andet en DK moms.

Tilmeldt 13. Nov 22
Indlæg ialt: 5
Fra  Leadlist Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rent salg I DK med moms. Hmmm yeah okay, så er jeg rimelig fristet til bare at kode min egen Stripe -> Dinero integration.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan sagtens få den faktura som Stripe laver til at indeholde alt hvad der kræves. Du skal selvfølgelig huske at opkræve den korrekte moms.

Du behøver heller ikke at bogføre fakturaene enkeltvis i dit regnskabssystem. Der er intet i vejen med at bogføre dem aggregeret. Fx total sum per måned - nok typisk også opdelt per land (eller momssats).

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du bogfører aggregeret, så husk lige at gør dig bekendt med bogføringsloven. Du skal lige sikre dig at der er en reference af en slags mellem det du har bogført i dit regnskabssystem og de fakturarer du har i Stripe. Det kan du fx gøre ved at notere dig fakturanumrene fra Stripe i din bogføring i regnskabssystemet. Jeres revisor (eller Skat i tilfælde af audit) skulle gerne kunne kigge jeres bogføring igennem og følge sammenhænget mellem det du har bogført i dit regnskabssytem og de faktuaer der er udstedt Stripe.

Vi startede faktisk med at lave en integration som førte alle fakturaer fra Stripe 1:1 over i vores regnskabssystem. Og vi levede den faktura som regnskabssystemet genererede til vores kunder da vi også troede at fakturaen genereret i Stripe ikke levede op til kravene. Det fungerede også fint for os nogle år. Men til sidst var der så mange fakturaer/transaktioner at regnskabssystemet ikke længere kunne håndtere det. Så vi var tvunget til at finde en anden løsning (i samarbejde med vores revisor).

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 13. Nov 22
Indlæg ialt: 5
Fra  Leadlist Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Har lige lavet en test faktura i stripe med min opsætning, af hvad jeg kan se lever den op til alle kravene for en fuld faktura.

Af en eller anden grund kan jeg ikke linke den herinde men her er et billede

imgur.com/a/Fqs1hHB

Tilmeldt 13. Nov 22
Indlæg ialt: 5
Fra  Leadlist Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Yeah så hvis man bogføre skal man fx i dinero bare indsætte alle invoice id'erne fra stripe som man bogføre i den faktura's beskrivelse/note felt.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)