Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag ved rejse i I/S.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.
Jeg skal til april en måned afsted til Tokyo - det er udelukkende en forretningsrejse.
Jeg skal afsted med min kollega - vi ejer begge 50% i vores I/S.
Spørgsmål:
- Flybillet og hotelophold betaler vi på forhånd, dette er der vel 100% skattefradrag på, og kan bare betales direkte med firmakortet og registreres som faktiske udgifter?
- Når det kommer til bespisning, kan vi betale dette med vores firmakort som faktiske udgifter under rejsen?
- Kan det være en fordel at udbetale diæter til sig selv til bespisning, og hvordan fungerer dette - hvis man udbetaler de +500kr til "sig selv" om dagen, hvad sker der så hvis man ikke bruger alle 500kr - er dette bare en udbetaling man laver hver dag til sig selv, eller er det først noget der betales til "sig selv", når rejsen er slut.
- Er der andre ting vi skal være opmærksomme på, når vi er afsted en hel måned på forretningsrejse, ift. bogføring og betaling fra virksomheden?

Tak for hjælpen!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Vigtigt, at I dokumenterer forretningsrejsen med e.mail mm med aftaler med dem I skal besøge, så der ikke er tvivl om ren forretning og sammenhæng mellem sted, antal dage og aftaler mm

1 Flybiletter og hotel er udgift direkte ja - uden moms. Hvis de på nogen måde kan refunderes, skal I flytte udgiften fra 2022 til 2023 hvor rejsen jo ligger - ved at flytte beløbet fra udgifter i drift til en post i status for afsatte beløb

2 Ja I kan betale maden direkte med firmakortet - eller med skattefri diæter (mere i Fradrag 2023 som har mere end 70 konkrete fradrag og regler og praksis letlæst i Ebog (både 2022 og kommende 2023 tal med) https://jh-e-books.blogspot.com/2022/12/fradrag-2023-mere-end-70-konkrete.html

Diæter sker ved fradrag hvor i - i et I/S - gemmer opgørelse over diæter og trækker det fra hver jeres overskud til skat og gemmer alt + 5 år med regnskaberne. At bare bruge faktiske udgifter eller diæter afhænger af om I faktisk bruger mindre end diæterne - I udbetaler ikke til jer selv, men tager det som fradrag i hvert overskud - Udbetale må I jo under mellemregning helt som I vil men I må ikke udgiftsføre diæter og blot udbetale som udgift, det er fradrag man går

3 Der er ikke andet, blot skal I sandsynliggøre behovet som sagt, med aftaler - messeindgange og hvad der ellers kan være, så 1 måned for jer to virker rimeligt i Japan. Sørg for virkelig god dokumentation - da det er lang tid og sikkert mange penge i jeres I/S

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)