Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af grønne driftsmidler (investeringsvinduet) på 116%

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jan 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

i forhold til incitamentsordningen hvor man kan afskrive 116% af den investering man laver i grønne driftsmidler indtil ultimo 2021, så er jeg sku i tvivl om hvordan dette skal bogføres. 

Jeg kan forstå man skal have en særskilt afskrivningskonto i balancen til dette indtil 2026. Såfremt så godt. 

Hvis man så eksemplificerer det med et investering på 100.000 kr, så påvirker dette banken med 100t som så kan modsvares med 116t i balancen på tilgang i året på afskrivningskonti. 

Hvordan posteres så differencen på de 16t? 

På forhånd tusind tak for jeres input.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Vent på andre, men det må umiddelbart være helt som hvis du kun kunne afskrive halvdelen af et aktiv, forskellen står op afskrivninger. Her bliver der en negativ konto afskrivning grøn på de 16 t som modpost. Det burde være sådan i alle fald, men jeg husker ikke i hovedet loven om de ekstra 16%

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jan 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for hurtig svar John! 

skal jeg forstå det sådan at man til start blot opskriver balancen med samme beløb som udgiften og så blot i årenes løb ender med at have afskrevet mere end der står på selve balancen og denne således går i negativ og så ender i minus 16t (jf. eksemplet).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg kan ikke se andet end at den når året er slut ved være i minus 16t som den ekstra afskrivning - men ved ikke om andet er angivet i loven - som jeg ikke har i hovedet, men kan slet ikke se der findes andre tekniske muligheder, og så er der jo overblik over de ekstra 16% som er lette at finde for alle  - derfor ville jeg har en egen afskrivnings +16% i kontoplanen til de aktiver

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)