Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere ejere af et Holding ApS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Nov 22
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Har et spørgsmål ift til flere ejere af et holding selskab.

Hvis man er 2 personer som igennem et holding vil oprette en driftvirksomhed med samme kapital. Vil det være smartest at have hver sit Holding eller lave et fælles holding som man ejer 50% af hver?

Er der fordele ved at gå sammen i et holding (udover at man "kun" indskyder 20.000 kr hver fremfor 40.000)
Kan det overhovedet lade sig gøre? eller skal man have hver sit holding for at eje lige meget af en driftvirksomhed.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at se anden fordel ved fælles holding end det mindre likviditets behov, men man kan sagtens stifte holding sammen og så lade det stifte fælles drift - ellers HVIS man er sikker på man SKAL have holding, så ville jeg nu nok have hvert sit

Det er langt fra altid man skal vælge holding - mange tror det sparer skat eller er noget man ALTID bør have, og det ser man i de mange fortrudte holdingselskaber som folk så bruger lang tid på at få lukket igen - med besvær for deres drift
Fordele og ulemper er her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

Uanset hvad I vælger, så er ejeraftalen den vigtigste for jer kan  jeg love - uden den kan I lige så godt stå til søs på en armeret sømine http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Det er svært at se anden fordel ved fælles holding end det mindre likviditets behov, men man kan sagtens stifte holding sammen og så lade det stifte fælles drift - ellers HVIS man er sikker på man SKAL have holding, så ville jeg nu nok have hvert sit

Det er langt fra altid man skal vælge holding - mange tror det sparer skat eller er noget man ALTID bør have, og det ser man i de mange fortrudte holdingselskaber som folk så bruger lang tid på at få lukket igen - med besvær for deres drift
Fordele og ulemper er her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

Uanset hvad I vælger, så er ejeraftalen den vigtigste for jer kan  jeg love - uden den kan I lige så godt stå til søs på en armeret sømine http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

vh John Hannover

Som John kan jeg ikke se det hensigtsmæssige i et fælles holdingselskab.

På omkostningssiden er omkostningen minimal og din bogholder kan let lave arbejdet. Det med den lovpligtige ansvarsforsikring er Forenede Danske Revisorer og flere andre kilder uenige med John i, og forsikringsselskabet dækker det ofte via drift da det er ubetydeligt.

Bankomkostningerne kan du håndtere gennem eks Revolut som kan være "gratis" på laveste niveau. Flere banker giver Holding selskab gratis, andre har fuld skrue.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Det med den lovpligtige ansvarsforsikring er Forenede Danske Revisorer og flere andre kilder uenige med John i
det må du da meget gerne linke til, for så er de helt galt ude. De har ret i, at hvis du betaler en revisor for alt arbejde i holding, så skal du ikke have arbejdsskadeforsikring men ellers skal du skam 100% sikkert for den person der står som registreret direktør - Loven er da 100% klar og styrelsen da også utroligt tydelig om at også holding er omfattet.
Link hvis du virkeligt har noget hvor revisorne ikke er enig i det??? 

Enig i prisen ofte er lav - men det er langt mere usikkert når det ikke er 100% samme ejer af drift og holding ved fælles holding, men lettere hvis samme jer af både holding og drift er jeg enig i. Har dog ikke set NOGET selskab være gratis med den forsikring ganske ærligt. Hvorfor skulle de dog være det?
mig bekendt vinder ASK alle sager de overhovedet fører for manglende - og fokus er stigende. Enig i det ikke behøver være dyrt i helejet rent holding dog.

(her er arbejdsskadestyrelsens chefjurist svar f.eks i citat:

"Hvis man er selvstændig og har et selskab i form ApS, IVS, eller A/S betragtes man som ansat af selskabet, og derfor er selskabet efter Arbejdsskadesikringsloven også forpligtet til at have tegnet arbejdsskadeforsikring for ansatte. Direktører betragtes også som ansatte – uanset om selskabet udbetaler løn eller ej, da man lægger til grund, at direktører udfører aktiviteter/opgaver i selskabets interesse. Da holdingselskabet skal have en direktion, skal der således også tegnes lovpligtig arbejdsskadeforsikring i et holding ApS.
Venlig hilsen
Astrid Alsing,

Arbejdsskadestyrelsen"

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan sagtens være relevant at flere personer tilsammen ejer et holdingselskab. Et simpelt eksempel er ægtefæller eller f.eks. børn der kommer ind i ejerkredsen.

Hvis et antal personer sammen starter en virksomhed med sigte på at skaffe eksterne investorer eller sælge selskabet, så kan det også give fin mening med et fælles holdingselskab. Det kan nemt være et synspunkt fra eksterne investorer at de ikke ønsker x antal privatpersoner direkte i ejerkredsen af driftsselskabet, men foretrækker at disse er repræsenteret samlet (i form af et holdingselskab og dettes ledelse).

Med et fælles holdingselskab har man de fleste af de fordele der er ved et holdingselskab og sparer jo penge ved at "dele". Skulle holdingselskabet på et tidspunkt indløse en større gevinst, så kan det fælles holdingselskab splittes op til et holding for hver ejer.

Venlig hilsen

Steffen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)