Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enmandsvirksomhed valg af Erhvervskonto.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer.
Jeg har netop oprettet en enkelmands virksomhed. Jeg har undersøgt mulighederne for erhvervskonto og har været i kontakt med adskillige banker. jeg har så sendt ansøgning ind til lunar. men der er op til 8 ugers ventetid på afgørelse af ansøgningen.

jeg har så undersøgt lidt på nettet, ift at finde et alternativ som kan det samme, og som er hurtigere i svar tid.
Jeg har brug for lidt baggrundsviden om VivaWallet. eller er der andre alternativer som i tænker.
jeg er nødt til at få fat i en løsning snart.
det er selvfølgelig en stor fordel og et must hvis man kan have nemkonto i den pågældende bank, samt mobilepay integration.

Mvh.
Archie
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis mobilpay er et must - så er du ned på kun rene danske banker ganske enkelt

Ellers kan du - og så som alternativ - nr 2 om du vil, og nr 1 indtil Lunar er klar, bruge udenlandske så som revolut og og N 26 som begge for enkeltmands (revolut også ApS) kan tilknyttes som Nemkonto via blankettilslutning https://startupadvisejh.blogspot.com/2020/10/nemkonto-udenlandsk-bank.html 
Jeg er ikke klar over om VivaWallet kan være nemKonto for EMV - men - det er vel heller ikke et must her og nu, da du vel ikke skal have moms retur de første par måneder. Mobilpay krever dansk bank - ligeså kan sådan noget som integration / open banking til dit regnskabsprogram være lettere i dansk, ligesom der også kan være flere betalingsløsninger (inkl dankort) som lettes

Det er underligt, med tanke på Lunar pt kører dyre tv reklamer for erhvervskonto, at de har disse 8 uger du taler om, men jeg hører fra flere, at de er helt lige så langsomme som andre danske - OG flere udenlandske er pt.

Nemmest går det jo ofte i ens egen bank, som kender en og derfor har lettere ved KYC for en enkeltmands og som forhåbentlig ved man er en "ok" kunder, men ellers må du vente på Lunar og så bruge en anden indtil du har OK fra Lunar (og det kan jo så også blive nej, der er brancher som både Lunar og sågar Revolut m.fl går en lang bue uden om - nævnt her : https://johnhannover.blogspot.com/2022/04/brancher-der-har-ekstra-svrt-ved-at-fa.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.
Mobilepay, er som sådan lige pt ikke noget der ekstremt vigtigt. Men altid rart på sigt.
Tænker det vil være som du nævner en mulighed at jeg kan køre på den måde, indtil Lunar "forhåbentligt" giver grøn lys.

bestemt i forhold til min egen bank, det vil jeg prøve at se på.
Tak for svar :D
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)