Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er en anpartsnota det samme som en anpartsoverdragelsesaftale?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg støder engang imellem på betegnelsen anpartsnota, men er det ikke blot gammeldags revisorsprog for en anpartsoverdragelesaftale?

Vh. og god dag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at vide uden sammenhænget men det vil nok svare til en børsnota = en kvittering for handlen/overdragelsen - som man gemmer sammen med elektronisk overførsel af pengene og så ligger den til grund for skat af evt gevinst/tab næste gang man selv sælger

Der kan så godt være en aftale derudover som specificerer en lang række forhold man vil regulere i forbindelse med overdragelsen - hvad må sælger, må denne starte samme branche igen osv

Endeligt er der ejeraftaler/anpartsaftale/aktionæraftale som regulerer hvordan de eksisterende ejere skal optræde overfor hinanden, pligter og rettigheder samt evt udtræden - hvad ved død osv http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak John, i det konkrete tilfælde er der tale om ovedragelse af et Aps mellem interresseforbndne selskaber, derfor skal den blot indeholde en købesum (indre værdi), dato for overdragelse og et skatteforbehold.

Mvh. Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

købesum og dato (sammen med pengeoverførsel gerne) er notaen - skatteforbehold er en del af købeaftalen i så fald og ikke anpartsnotaen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)