Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg trække fragt fra i firmaet?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Nov 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa!

Hvis jeg tilbyder min kunde at jeg betaler fragten, er det så muligt for mig at trække momsen fra?

Hilsen Leopold
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er moms på dit køb af fragt - og den moms fremgår af den regning du får - så kan du trække den fra da det er købsmoms

Hvis du sælger til din kunde og fakturerer fragt til denne, så skal du lægge moms på fragten og det er jo salgsmoms du skal indbetale.

Alm frankeringsmærker - post nord - er feks uden moms, og derfor ikke moms at trække fra men du skal stadigt lægge moms på dit salg videre til kunden

Som du spørger der, kan man blive nervøs ved, om du er for meget gør det selv i rengskab mm - og burde få en online hjælp tilknyttet inden du slår dig på skat og moms

Kun pænt ment (og jeg er ikke sådan en man kan tilknytte)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Sep 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag Leopold,

Ligesom John skriver så er der forskellige regler for fragt alt efter om du har lagt det på fakturaen til kunden eller selv betaler for det.
Derudover er der også forskel på fragt og porto, hvor den ene er med moms og den anden er et gebyr og derfor uden moms.

Vi har hos Billy skrevet en artikel omkring fragt, pakkelabels og porto som måske kan give dig et godt svar til hvordan du ser forskellen mellem de tre typer. Og så gennemgår artiklen også hvordan det skal bogføres: billy.dk/support/article/bogfoering-af-fragt-pakkelabels-og-porto

Jeg håber du kan bruge artiklen til at blive klogere på fragt og momsreglerne:)

mvh Thea fra Billy ApS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)