Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af grupperejser på webside

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Har et spørgsmål som følger:

Jeg har en virksomhed der reklamerer for rejser på en hjemmeside. Brugere af hjemmesiden kan tilmelde sig grupperejser på hjemmesiden. Det foregår sådan at brugerne indbetaler rejsens pris til mig på min virksomheds konto

De tilmeldte sender oplysninger som navn, tlf nr, osv på min virksomhedsmail

Når frist for tilmelding er overstået så senderjeg oplysningerne og pengene til rejseselskabet.

Er der noget jeg skal være opmærksom på her som "mellemled" mellem brugere og rejseselskab rent lovmæssigt ?

Eller er der ingen problemer i det ?

Tænker jeg skal sende en faktura til brugerne på hvad de har betalt for, men jeg har vel ikke yderligere forpligtelser, de må vel ligge hos  rejseselskabet ?

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du vil stå som sælger af rejsen, og skal være medlem af rejsegarantifonden. Og det er dyrt.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke mere end nogle få dage siden du stillede stort set samme spørgsmål. Hvis du havde læst vejledningerne i de link jeg gav dig, havde du ikke haft behov for at spørge igen.

Her er reglerne for rejsegaranti:

Formidlere for dansk etablerede rejseudbydere skal ikke registreres i fonden.

Formidlere for udenlandske rejseudbydere skal registreres i fonden. Formidleren for en udenlandsk rejseudbyder skal ikke stille garanti eller betale bidrag, hvis rejseudbyderen opfylder betingelserne i en af et andet EU/EØS-land godkendt ordning og denne ordning også dækker de rejser, formidleren sælger.

https://www.rejsegarantifonden.dk/erhverv/vejledning/ 

https://www.rejsegarantifonden.dk/fileadmin/user_upload/Erhverv_Vejledninger/Hvem_skal_registreres_i_Rejsegarantifonden_ver2018.pdf 

Der ud over har du almindelige pligter som ved al anden online handel, så som informationspligt om forbrugerrettigheder og pligt til at håndtere persondata lovligt (GDPR).

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes også, at jeg havde set det samme spørgsmål før. 

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)