Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

start af virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

jeg vil gerne starte min engen enklemandvirksomhed men har nogle spørgsmål   

1 kasse vogn på 50% privat 50% erhverv hvor meget kan man trække fra i driftomkosninger på bilen 

2 har en garage der ligge for sig selv men stadig på min grund som selvføling skal opberave min firma ting i det men kan jeg så trække til fra i firmat til bygning alt en ny port eller lingen 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

1
Du kan ikke i alm enkeltmands have en hvidpladebil som er nødvendigt for at køre privat. Du kan alene have gulplade (ikke privat generelt) eller papegøjeplade hvor du skal købe bil privat med moms betalt, betale en mindre privat benyttelsesafgift og så føre kørebog, som giver dig fradrag for erhvervskørslen med statens takst OG fradrag for driftsmomsen i firmaet https://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/papegojeplader.html


2
Du kan ikke trække noget fra på garagen - bygge eller ændre og da du vel ejer grunden og garagen så kan du heller ikke med fordel leje den ud da det er erhverv og fuld skattepligt af indtægt uden bundfradrag. Du kan - hvis noget er indrettet så det alene kan bruges til erhverv, få fradrag for skatterne på de m2 - men garagen er næppe med i husets vurdering til hverken ejendomsværdi eller alm ejendomsskat så det er også umuligt. Du kan glæde dig over, at kunne opbevare gratis og dermed øge dit overskud

Læs meget mere om enkeltmands, lige fra stiftelse til regnskab, moms, fradrag og meget andet i letlæst e-bog eller paperback om lige præcis det https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

for jeg køre penge når det er 50 % af hver eller er det kun når det er 100 % privat

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

A.T.H:

for jeg køre penge når det er 50 % af hver eller er det kun når det er 100 % privat

set ikke forstået. Du har ikke fradrag for garagen eller ombygning af den. Kørepenge - for hvilken kørsel? Det får du kun for 100% firmarelateret kørsel efter meget nøje ført kørebog - I enkeltmandsvirksomhed får du det som fradrag og ikke som udbetaling, i selskaber må det kun betales sammen med en helt reel løn -  men du fik link til papegøjeplade bil i enkeltmands

Jeg tror du skal opgive at være gør det selv hvad regnskab og skat angår, og sætte dig hos en bogholder eller revisor en times tid og gennemgå ting, det er ærgerligt at komme i gang med noget, og så pludseligt få en skattekontrol der river alle penge bort

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)