Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dropshipping under 18. skat og tekniske problemer!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 22
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
min farfar vil gerne oprette min pay pal og shopify konto under hans navn. da jeg er 17
Min farfar er pensionist og har ingen indkomst ved siden af. jeg læst at han kan tjene 122.000 kr. før det ville have en effekt på hans folkepension.

Sådan som jeg forstår det er det min farfar der skal betale skat, derfor regner jeg også med det er hans kreditkort der skal kobles til paypal. men er ikke sikker

Skal mig eller min farfar betale skat?

Kan jeg tilkoble mit eget kreditkort til min farfars paypal konto?

er det klogt og skaffe et separat kreditkort kun til brug af virksomheden?

er min farfars personfradrag opbrugt hvis han får folkepension?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:22

Du skal vel også lige have farfar med på at få et CVR til dig, som vel er nødvendigt her - du skal bruge en virksomhed og jo formentlig en momsregistrering

Det er din far der er forpligtet med alt og nok kun hans kreditkort der kan tilknyttes da han er over 18 og ejer firmaet og det er ham der er forpligtet til at holde regnskabsloven, føre og gemme regnskab og alle bilag i 5 år og han beskattes af overskuddet

Din farfar er alene skattepligtig
Nej jeg kan ikke se paypal eller andre godkende dit kredit kort til en konto ejet af farfar  men det gør heller ingen forskel for skat eller noget, det er alene din farfar der er ansvarlig hele vejen

Ja formentlig vil farfars bank kræve erhvervskonto af ham omg

Ja farfar bruger personfradrag på pensionen

vh John Hannover

Tilmeldt 11. Oct 22
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:50

tusind tak for svaret!!

stor hjælp

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)