Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstarte elektronikgenbrug i

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer og opstarte en virksomhed, som opkøber brugte devices såsom MacBooks, iPhones og iPads. Dog vil jeg gerne være sikker på at have forstået det hele korrekt

Opkøber jeg en iPhone til 4500 kroner af en privat kunde, så kan jeg ikke få noget tilbage i moms. Og når jeg skal sælge, til lad os sige 6000 kroner, så skal jeg lægge 1500 oveni for moms, så den reele pris bliver 7500. Hvoraf de 1500 skal tilbage til skat, alt efter regnskab. Er det korrekt forstået?

Eller kan man lave en faktura der hedder: 

Til udbetaling 3600+25% i moms - I alt : 4500 kr

Eller skal fakturaen hedder:

Til udbetaling 4500 i alt

Tænker selv det må være den sidste nemlig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47196
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:44

Når du køber af en privat er det uden moms og derfor uden momsfradrag - korrekt - så 4500 hvis det er hvad du giver

Du kan bruge brugtmoms så du kun skal lægge moms på fortjenesten, men det er kræver du er superskarp i at overholde alt, ellers får du en ordentlig moms at betale siden -læs om brugtmoms  http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/brugtmoms.html 

Du skal have polititilladelse for rent brugthandel Handel med brugte genstande og pantelånervirksomhed | | Politi 

vh John Hannover

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:05

Med hensyn til tilladelse. Hvad hvis det er rent netbaseret. At man sender produktet og det bliver renset og testet, for derefter at blive solgt videre online

Her har jeg kun min private adresse og tænker ikke der skal vedhæftes plantegning og lejekontrakt, når der ikke kommer til og være en fysisk butik. Eller tager jeg fejl?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)