Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte webshop i Schweiz / Østrig - sprog?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :)

Er der nogle af jer, der har kendskab til at starte webshops i disse lande?

Vi har allerede en tysk webshop, og da det mest anvendte sprog i disse 2 lande er jo tysk, så tænker vi blot at duplikere vores hjemmeside til 2 nye domæner i disse lande (primært for at skabe mere "trust" i forhold til nationalt domænenavn).

Men er der nogle, der har erfaringer med disse lande, og evt. nogle do and don'ts, der er værd at nævne?

Pft.

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Tilmeldt 13. Sep 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
.
Fra Skævinge
Tilmeldt 1. Feb 09
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm ..den er jeg da også interesseret i at høre en udmelding på.
For jeg tænkte umiddelbart engelsk, men jeg kan se at eks. H&M køre webshop i schweiz på tysk.

Så måske det er en god ide at tjekke konkurrenter og se hvilke sprog de kører på.

Skal du afholde et arrangement eller skal kontoret have nye navneskilte - Så har vi alt du skal bruge hos > Kongresartikler.dk

Tilmeldt 14. Dec 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Я тоже хотел использовать только немецкий. не думаю, что есть смысл придумывать что-то еще

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Rosa:
For jeg tænkte umiddelbart engelsk,

Som danskere har vi naiv tror på at at alt vil fungere på engelsk ude i den i den store verden, men sådan er virkeligheden ikke.  Vil man sælge til tysktalende lande skal hjemmesiden være på tysk ellers kommer man til at fremstå useriøst.

Tilmeldt 3. Jan 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har webshop i Tyskland, hvor der også kan sælges til tyskland. Det er selvfølgelig ikke den optimale løsning, men den virker skam. 
Sproget er det samme der. 

I Schweiz skal du helt klart have et .ch domæne - og deres tysk er lidt anderledes end normalt tysk. Så få en derfra til at rette til, og ændre til mere lokale formuleringer. 

Sidste men ikke mindst, skal du også bruge en fransk og italiensk sprogversion af sitet, hvis det skal være helt gennemført. :)

Meget vigtigt med .ch domæne, da der er specielle toldregler fra Schweiz, og et tysk domæne indikere ofte, at der kommer en "ekstraregning" til forbrugeren, eller forlænget levering pga. told. Eller sagt med et andet ord - bøvl for forbrugeren. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Chrissloth:
Meget vigtigt med .ch domæne, da der er specielle toldregler fra Schweiz, og et tysk domæne indikere ofte, at der kommer en "ekstraregning" til forbrugeren, eller forlænget levering pga. told. Eller sagt med et andet ord - bøvl for forbrugeren

Et .Ch domæne ændre ikke noget på toldforholdene, så forstår ikke augmentationen.  Kommer varen fra lande udenfor Schweiz skal varen indfortolder, ergo slipper forbrugeren ikke for bøvl. 

Tilmeldt 3. Jan 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du ikke forstår argumentationen, så håber jeg ikke, at du driver en webshop :D 
Nu gik den mest på, hvad der ville anbefales med do's and don'ts.-

Fortoldningen og domæner, har intet med hinanden at gøre. Men nu skal jeg nok skære ud i pap, hvorfor et .ch domæne er vigtigt. 

Hvis du boede i Norge, hvor de også har toldregler, der gør, at forbrugeren kan ende med at betale - ville du så helst handle fra et firma, der lignede at det var norsk fra et .no domæne?? Eller et der hed .dk - som man kunne se var på Danmark?

Måske du kan forklare dem det, når de kommer ind på siden. Men på en google annonce, hvor dig og din konkurrent ligger. Din konkurrent med et .ch domæne, og dig med et .de - så ved jeg godt, hvem der havde fået chancen, for at sælge mig dine services først. Det var dem, der afspejlede, at de var fra landet - for så vil jeg tro, at der selvfølgelig ville være styr på reglerne. Det kan snildt ske, at der ikke var. Men de ville få min opmærksomhed. Ydermere, ville jeg ikke undersøge og bruge tid på at tjekke ud, om de havde styr på det, som jeg ville på den danske. Og den tid er alt andet lige bedre brugt, på at finde de rigtige produkter. 

Yderligere vil jeg underbevidst, også altid foretrække domæner, fra mit eget land, da det giver trust. Sådan er det også i Schweiz. 

Dit eneste job som sælger, webshopejer eller konsulent, er at gøre tingene så nemt for slutkunden som muligt. Så take my point eller lad være - men jeg er 99% sikker på min iagttagelse ovenpå - da jeg selv har webshops i hele Europa. Men måske vores kunder er anderledes. 



Hvis du vil sende fra Danmark, så anbefaler jeg, at tage fat i DSV. De kan hjælpe med fortoldning, og så skal du ofte sætte labels på, fra Swiss post, putte så mange færdige pakker du kan, i en palle papkasse, og sende dem til Schweiz, hvor DSV indfortolder, og overleverer dem til Swiss post - hvor de ender hos slutkunden. 


Så @Ravn og i andre, jeg beklager, hvis mit svar ikke kun var på spørgsmålet - men nu kender jeg ikke trådstarter, men jeg ønsker dem størst mulig succes, med det de har gang i, og i nye markeder - da det støtter vores alle sammens Danmark med ekstra penge i statskassen. Så derfor fik de lige lidt forskelligt. :)

Jeg har aldrig postuleret, at et ch domæne - gør tolden nemmere. 

God jul 🎅🏼

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ved du om der er mulighed for at opkræve momsen og så afregne kvartalsvis med de schweiziske myndigheder? Ligesom VOEC ordningen i Norge.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Chrissloth:
vis du ikke forstår argumentationen, så håber jeg ikke, at du driver en webshop :D 
Nu gik den mest på, hvad der ville anbefales med do's and don'ts.-

Fortoldningen og domæner, har intet med hinanden at gøre. Men nu skal jeg nok skære ud i pap, hvorfor et .ch domæne er vigtigt.

Sikke da en nedladende tone!  

Nej jeg forstår ikke du augmentation, for den var meget uklar. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)