Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varekøb til virksomhed fra ikke EU-Lande

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Feb 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Jeg søger information angående muligheden for at købe varer fra ikke EU-lande til min virksomhed.

Info;
Jeg har en virksomhed som sælger brugt tøj.
Indtil videre har jeg kun købt fra EU lande for at undgå afgifter/told.
Men vil også gerne have muligheden for at købe fra America, Asien osv. Jeg ved at der er blevet implementeret nye Import regler for ikke EU-lande i 2021-2022, som har gjort det ekstra besværligt.

Så jeg efterspørger nu om det er muligt at købe fra America og Asien uden man skal betale meget høje afgifter/told?

Tak på forhånd :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ikke noget der har gjort import mere besværlig for dig - der er blot nu moms på alt uden undergrænse l ligesom du skal regne med told og gebyr for fortoldning

Du skal være importregistreret og så kommer der told og afgift på alt erhvervsmæssig import - og hvis du er momsregistreret, kommer der ikke moms på men udelukkende krav om DU skal bogføre importmoms 25% af pris inkl fragt og told under salgsmomsen og samme under købsmoms så det ikke er omkostning. Er du ikke momsregistreret lægges 25% moms på før varen udleveres

Husk hvis du alene handler med brugt tøj og brugte varer, så skal der polititilladelse og fast driftssted til og føres kosterbog Handel med brugte genstande og pantelånervirksomhed | | Politi 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Feb 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar :)

Jeg var ikke klar over det sidste du skrev. Nu har jeg drevet virksomhed i ca 1 år og har ikke haft denne polititilladelse og ført kosterbog. Så hvis jeg ansøgte nu, ville det så fører til problemer i forhold til loven i og med at jeg ikke haft polititilladelse og ført kosterbog førhen?

Og er det noget man skal gøre, eller kan man være foruden?



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

DET TROR JEG IKKE MEN SIKKER KAN JEG JO IKKE VÆRE DESVÆRRE

Jeg ville ringe og tale med dem og sige du skal igang med det brugte nu blot

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)