Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google analytics: Hvorfra kommer de betalende kunder?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender kun lidt til Google Analytics og har et par begynder spørgsmål. Jeg vil gerne se hvor mine betalende kunder kommer fra - hvilken søgemaskine etc. Jeg bruger ikke Adwords, men jeg er ok synlig i de "normale søgeresultater". Kan det godt spores med analytics eller er skal man bruge adwords for at man kan få disse tal med kroner og øre?

Det at finde ud af hvor folk "kommer fra" og hvor meget de køber for - er det dét der kaldes salgssporing? 

Ps. jeg har en Scannet webshop

Mvh. Analytics begynderen 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 14:04

Jeg kan anbefale "Google Analytics". Det giver et super overblik over, hvor dine kunder kommer fra.

Evt. kan du supplere med "Google Webmaster Tools", der giver svar på hvilke søgeord, dine kunder anvender (samt hvor højt dit website er placeret).

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 14:44

Jeg tror ikke du kan tracke besøgende enkeltvis i google analytics, jeg ville derimod anbefale dig http://www.indextools.com som godt nok ikke er gratis, men så kan man altså måle som godt som alt. Du kan også via deres path explorer se dit website med analytics øjne, forstået på den måde at du kan se hvor dine bruger klikker på hvilke links. - Og så er det jo ikke google man giver alle sine data til :)

Har man bare en smule omsætning, så kan man nemt optimere sit salg så meget, at man tjener indextools beløbet hjem flere gange.

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 09:36

Tag fat i Scannet og bed dem om at få koblet Google Analytics Conversion Tracking på ASAP.

Alt efter hvor grundigt de kan finde ud af at implementere det, vil det kunne give dig tal som antal order per marketingkanal, omsætning per marketingkanal, ja enddog helt ned til omsætning per produktgruppe eller unikke produkt (kræver lidt ekstra god implementering)!

IndexTools er godt, ingen tvivl om det. Jeg bruger det selv til dagligt.

Men indtil videre er jeg ret sikker på Google Analytics er perfekt til dig.

Efter du har fået Scannet til at implementere Conversion Tracking ka' du jo kigge på at linke din Google Analytics account med din Google Adwords account. Så begynder man pludseligt at få lidt ekstra, interessante data i begge værktøjer :-)

/SoerenS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)