Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til app udviklere omkring sværhedsgrad for bestemte features

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Skibby
Tilmeldt 3. May 16
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har overvejet at hyre nogle til at lave en app for mig, men nogle af de features i appen gør mig en smule bekymret i forhold til sværhedsgrad.

Så ville høre jer herinde, om I kunne be- afkræfte mine bekymringer.

De features jeg har i tankerne er hhv.

1) build in wallet ( in wallet i appen som fungerer som bank konto i bund og grund (( sende/modtage penge ))

2) fingeraftryks blacklisting (i tilfælde af at brugeren gør noget som er i strid med app'en, så bliver brugeren blokeret fra app'en med fingeraftryk, så vedkommende ikke kan lave en ny konto uanset hvad)

3) automatiske transaktioner ( sende penge fra bank konto/ app konto el.lign til en anden app konto)

4) sikkerheden for app'en til at beskytte personoplysninger samt app kontoen.

Så i bund og grund en digital bank konto. Har snakket med advokater ift. De juridiske dokumenter der skulle skrives for at det hele ville være lovligt. Så det hele vil blive kørt efter bogen Wink

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Eriksen:
2) fingeraftryks blacklisting (i tilfælde af at brugeren gør noget som er i strid med app'en, så bliver brugeren blokeret fra app'en med fingeraftryk, så vedkommende ikke kan lave en ny konto uanset hvad)

Der er ikke fingeraftrykslæser i Apples iPhone og iPad topmodeller. 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Eriksen:
1) build in wallet ( in wallet i appen som fungerer som bank konto i bund og grund (( sende/modtage penge ))

Det største problem er, at hvis du "holder" penge for dine brugere, altså i stil med en bankkonto, så er der virkelig mange myndighedskrav du skal leve op til, og din app skal muligvis igennem eksterne audits m.m. Jeg ville helt klart finde en 3. parts løsning som står for den praktiske del med at håndtere penge, som du så kan integrere i din app. Jeg har tidligere arbejdet med netop den type integrationer for en fintech virksomhed (ejet af PayPal) så har lidt kendskab til de ret omfattende krav der er til virksomheder som har en bank-lignende funktion. Det er et dybt reguleret marked, så mit råd er at finde en service du kan integrere gennem et API i din wallet. 

Mikkel Eriksen:
2) fingeraftryks blacklisting (i tilfælde af at brugeren gør noget som er i strid med app'en, så bliver brugeren blokeret fra app'en med fingeraftryk, så vedkommende ikke kan lave en ny konto uanset hvad)

Det er relativt nemt at arbejde med biometrics på mobiler, da eks. iOS/Android har udvikler API til den slags. 

Mikkel Eriksen:

3) automatiske transaktioner ( sende penge fra bank konto/ app konto el.lign til en anden app konto)

4) sikkerheden for app'en til at beskytte personoplysninger samt app kontoen.

Hvis du bruger 3. part til håndtering af transaktioner, gennem API, kan du som regel også bruge dem til at håndtere personoplysninger. Det er langt det sikreste.

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)