Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på ting købt i eu?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan som jeg forstår det, så er vare købt indenfor eu omfattet moms. Så hvis jeg køber vare i Frankrig og Spanien, så kan jeg trække 25% af købet ? 

de produkter jeg har købt fra bl.a. frankrig Står der at der er tillagt VAT. Og det er vel det samme som moms, som jeg kan trække fra?

og hvis jeg importerer fra Kina, så kan jeg vel ikke trække de 25% fra ? Men derimod betale 25% mere, korrekt?  Men hvad hvis der er inkluderet VAT i det ? Ifølge IOSS

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er du momsregitreret så angiver du dit momsnummer ved køb inden for EU og så får du leveeret uden moms men skal selv angive erhverevslesmoms under salgsmoms og samme beløb i købs moms = 0 uddgift men det skal indberettes korrekt
Er der tillagt VAT fra et uland skal du bede om ny faktura uden og ellers er der hverken momsfradrag for det eller - udgiftsfradrag så momsdelen skal du lægge til resultat til skat

Der er KUN momsfradrag for dansk moms på dansk faktura fra dansk momsregitreret leverandør INGEN anden moms eller VAT

fra kina som momsreg er der ikke moms på heller men du skal anggive import moms 25% under salgsmoms og samme under købsmoms og angive korrekt

Du skal nok finde en online bogholder og jo altid brugee et godt regnskabsprogram, men du mangler lidt rigelig viden om enkeltmands og kan godt komme rigtigt galt af sted ved bare at tro og håbe

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, sådan som jeg forstår. HVis jeg køber indenfor EU skal jeg bede om faktura uden VAT, og derefter bogføre (de 25%) under salgsmoms og under købsmoms. 

Jeg vil bruge Dinero, er dette ikke fint? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Dinero har en konto til varekøb og en til ydelseskøb fra EU og dem bruger du bare. Du giver sælgere dit momsnummer som er dit CVR med dk foran og beder om faktura med reverse charge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)