Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken prisform ville i foretrække?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Gilleleje
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 247
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken en foretræker? 

Eksempel 1 

Varens pris               500,00 kr. 

Ekspeditionsgebyr      25,00 kr.

Forsendelsesgebyr     50,00 kr.

Betalingskortsgebyr    28,75 kr.

Total beløb               603,75 kr.

Eller

Eksempel 2

Varens pris               603,75 kr. 

Ekspeditionsgebyr      00,00 kr.

Forsendelsesgebyr     00,00 kr.

Betalingskortsgebyr    00,00 kr.

Total beløb               603,75 kr.

Eller, er der nogen der har et trejde bud, som kom endelig frem!

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 15:30

Eksempel 1 Jeg hader gebyr!

"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:43

Jeg ville nu foretrætte en udspecificeret prissætning. Det kommer selvfølgelig an på om der er mulighed for kunden at fravælge følgende, altså kontant betaling og afhæntning af varen.

Er ekspeditions gebyret fastsat pr. vare eller pr. fakture kan kunden jo se fordel i at bestille flere vare på samme tid.

Der er ikke noget der er gratis i denne verden og ens omkostninger skal følge prisen - hvis du kan se et markede, også rent tidsmædsigt, hvor du får "direkte" kontakt med kunden er der jo stadig folk der foretrækker denne form. Danskere elsker jo at spare penge.

Fra Holstebro
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 16:44

Hej

Svært at sige, men der er fordele og ulemper ved begge.

Hvis du gerne vil gøre kunden opmærksom på, at der er andre omkostninger ud over varens reelle pris, vælger du eksempel 1. Det kan gå når prisen på varen er væsentlig større end gebyrerne, men hvad nu hvis det var en vare til 30 kr.? Så er det lidt surt som kunde at få lagt gebyrer oveni, der forøger prisen med en faktor 4, og i såden et tilfælde er eksempel 2 nok bedre.

Som du lister det op her kan det måske nok virke lidt i overkanten og jeg ville nok vælge en middelvej. Lægge nogle af omkostningerne oven i prisen og resten udspecificeret.

2 GB Gratis Online Backup på www.bzcure.dk
Be secure with bzcure.

Fra Køge
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 21:13

Jeg ville også foretrække en middelvej.

Varen + fragt

Hold dine interne omkostninger væk fra kunden... dem hader jeg selv at se på :-)

/Bo

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:04

Du kan med fordel opkræve varens pris + direkte forsendelsesomkostninger (dvs. porto). Hvis du udspecificerer portoen, og skriver den er ex moms (det skal fremgå af fakturaen), sparer du en del momskroner.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 23:17

Rigtig mange (inkl. mig selv) stejler når de ser ordet gebyr.

Som andre har foreslået, sæt varens pris + porto. Det ser ikke så grimt ud :-)

Venlig hilsen Lone

Fra Kbh
Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 18:10

Desuden, er det såvidt jeg ved, ulovligt at opkræve større kreditkortgebur, end der reelt er(altså min 1,14 kr eller 2% af beløbet - det er nok ikke de rigtige tal, men du kan selv undersøge dem)

Men ja fjerngebyrene og lave et punkt der hedder forsendelse eller sådan noget. Der er fordele og ulemper ved de to forslag, hvis du er registreret på edb-priser eller lign. er forslag 1 bedst for dig.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)