Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan beskattes jeg i denne situation?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået muligheden for at bo i udlandet i den forbindelse skal jeg have afklaret nogle ting.

1. Kan jeg flytte min webshop til Tyskland i et tysk selskab? Bliver jeg stadig beskattet i Danmark, når jeg er flyttet og lukker mit aps her?

2. Hvordan får jeg afregnet moms? Mine kunder er udelukkende danske og mit selskab er tysk, hvordan betaler jeg så den moms til den danske stat?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:29

1 ja hvis du flytter fra DK så bliver du havelågebeskattet af dine værdier. Er din webshop personlig virksomhed kan den ikke flytte men skal i princip sælges ind i en ny tysk virksomhed/selskab, er den et dansk ApS kan det forsætte med dansk adresse men så får du dansk skat så det skal du nok - lukke ned og afslutte og betale skatten og så stifte nyt

2 Hvis du driver en virksomhed med udelukkende danske kunder vil du hurtigt være pligtig at MOSS registrere den tyske virksomhed og dermed være dansk momsregistreret - men det afhænger af samlet salg - er det helt småt, vil du skulle lægge tysk moms på til de danske kunder vor varer (ydelser vil kræve dansk momsreg fra start)

Du kan med fordel tale med en skattekonsulet så du ikke får rodet med dobbeltbeskatning og får beregnet havelågeskatten når du endeligt ved hvornår du fraflytter
Bent Zimmermann skattekonsulet kan du google og hilse

vh John Hannover

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:50

Tak for dit svar John, jeg har lige et tillægs spørgsmål, hvis jeg har et holdingselskab i Tyskland og et dansk aps, kan jeg så efter at have betalt 22% selskab skat skattefrit overføre pengene til holdingselskabet i Tyskland og herefter trække pengene ud privat og betale udbytteskat i Tyskland? Eller skal der betales udbytteskat til Danmark også?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:51

Udbytte skat DK skal altid tilbageholdes med 27% altid - men der er en lang række ting i dobbelt beskatningsaftaler der skal gøre du ikke ender med begge

Ved fraflytning havelågebeskattes du også af holding værdien (i forhold til opr) med alt jeg husker (det vil jo ske når du skal sælge holding du vel ejer privat nu - til tysk selskab  - men find en eksport på det her med flytte og dobbeltbeskatning dk og d

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)