Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg besidder en særlige licens for at kunne videresælge produkter såsom Paw Patrol, Frozen, Star Wars m.m.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino bruger,

jeg har brug for jeres hjælp.

Jeg er i gang med at planlægger en udvidelse af min forretning.

Jeg er selvstændig og har mit firma registreret siden 2007. Indtil videre har jeg solgt digitale serviceydelser.

Men jeg er i gang med at planlægger et projekt, som handler om månedlige abonnements bokse som indeholder forskellige artikler.

Disse artikler kunne feks være en taske fra Paw Patrol og en pakke servietter fra Start Wars.

Jeg har fundet forskellige engros handler, både i Danmark og EU.

Nogen er rent Dansk. Andre er en blanding af EU-lænder.

Jeg har kigget fekls blandt anden på BigBuy.dk, .zentrada.com og vidaxl.dk.

Alle 3 tilbyder artikler omkring Paw Patrol, Frozen, Star Wars, Peppa Pig, Baby Shark og meget mere.

Skal jeg besidde en særlige licens for at kunne sælge disse ting, eller er det nok, at jeg er ”bare” køber, og kan forvente at dem, som jeg har købt varen fra, har betalt et licensgebyr på en eller anden tidspunkt?

Eller slipper de for det, fordi de sælger b2b og det vil være først mig, som skal besidde en licens og betaler et gebyr, fordi det er mig som sælger til slutbruger?

Måske kender i en advokat, som kan svar på denne slags spørgsmål?

Håber i kan hjælpe.

Mvh Benjamin
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er som sælger 100% ansvarlig for, at det du sælger ikke bryder nogen form for copyright. At du kan købe det - er slet ikke garanti for copyright, der er tonsvis af brud, så DU kan som sælger forfølges for bruddet - helt uanset hvor du køber, så du bør sikre dig, at sælger har licens fra disse steder, til at sælge deres ting

Det er netop fordi du jo sælger B2B at hele ansvaret er dit alene - det kan alle advokater - evt brug www.not-allowed.dk 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær opmærksom på at zentrada.com er en handelsplatform og mange af sælgerne er kinesiske mellemhandlere, som sælger kopivarer.

Jeg vil klart anbefale dig at handle hos mærkernes officielle distributører, så du undgår ulovlige kopier.

Næstbedste løsning er at handle hos EU grossister. Det fritager dig ikke for ansvar, men du kan kræve erstatning fra dem, hvis du lider et tab pga. kopivarer.

Handelsplatforme (Alibaba, Zentrada etc.) bør du helt udgå når der tale om produkter med 3. parts brand, da der typisk er tale om kopivarer.

Tilmeldt 4. Aug 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John,

tak for din hurtig svar og tak for de gode informationer. Jeg tager helt klar som første punkt i dag kontakt til en advokat.

Bh Benjamin
Tilmeldt 4. Aug 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej @Karsten,

Tak for input. Jeg kigge nærmer på zentrada.com og holder mig til en EU grossis. Tak for hjælpen.

Bh Benjamin
Tilmeldt 29. May 17
Indlæg ialt: 26
Fra  Luxer.dk Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke noget i vejen for at købe og videresælge et produkt - det er jo sådan set det alle andre en selve producenterne gør.
Men det er dit ansvar at produktet lever op til alle krav, ikke er kopivare osv osv.

Luxer.dk - Lamper og belysning til privat og erhverv

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)