Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ville du blogge særskilt eller på modersitet?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kan nok være ret sikre på at subdomains ikke opfattes som selvstændige domains, når der bliver en masse links frem og tilbage mellem dem og hoveddomænet.

Subdomains er dog helt klart en mulighed også - du vinder noget volumen til hovedsitet med dem og taber lidt seo-værdi.

Specielt hvis domænerne for dine keywords er ledige er der en hel del seo at vinde ved at lægge dine blogs ud på hvert sit målrettede domæne. Google tillægger det i dag stor vægt at dit keyword stemmer med domænenavnet.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 10:25

Jeg er i store træk meget enig med Anders - Wordpress er kongen - og køb endelig egne domæner.

Anders:
"at Google ikke går ret meget op i det med fælles IP adresser og C-klasser" hvad baserer du den sætning på - det konflikter en del med det jeg render rundt og laver og ikke mindst siger?

Det er min opfattelse at man ikke skal putte for mange domæner på den samme server - men det undergraver du lidt med den sætning?

Nu ville jeg aldrig "sprede" 10 domæner det er simpelthen for lidt ...

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:14

Hej Karsten

Jeg var nok lidt for generel med den sætning. I forhold til linkprofiler er det sikkert fortsat vigtigt at have en god spredning, men i det konkrete tilfælde er det i praksis uden betydning, da links fra de 10 domæner hører under peanuts kategorien. Det er ikke værd at bekymre sig om eller at bruge penge og administration på, vil jeg vurdere.

Specielt i lille Danmark, hvor en ret stor del websites er hostede på samme webhoteludbydere og ofte samme c-klasser, gætter jeg på at en håndfuld links fra samme c-klasse ikke betyder hejste flag eller reduceret effekt, men jeg har ikke testet det, må jeg indrømme.

Har du testet disse effekter eller har anden dokumentation, som kan kaste lys på sagernes rette sammenhæng, kunne det være spændede at høre om det.

Hilsen Anders

Jeg synes i øvrigt at denne tråd fra digital point givet et fint og nuanceret billede af emnet. Også Matt Cutts' kommentar (som tråden linker til) er interessant: Links to virtually hosted domains are treated the same as links to domains on dedicated IP addresses.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)