Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortløbende faktura nr

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Er det absolut kritisk nødvendigt at ens faktura numre er fortløbne ? Alle steder på google står der at det skal de, men min bogholder siger at det ikke er absolut nødvendigt, så er rimeligt meget i tvivl omkring vigtigheden af det.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 07:03
Hvor mange stjerner giver du? :

købsfaktura nej, salgsfaktura absolut nødvendig.

Hvordan vil du ellers kunne bevise alle dine salg? Du kunne jo godt "glemme" nogle undervejs. Det duer ikke.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46445
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:

Hejsa

Er det absolut kritisk nødvendigt at ens faktura numre er fortløbne ? Alle steder på google står der at det skal de, men min bogholder siger at det ikke er absolut nødvendigt, så er rimeligt meget i tvivl omkring vigtigheden af det.

  Jeg ville blive bekymret over en bogholder der ikke ved, at salgsfakturaer skal være fortløbende nummereret - 
Der må gerne være f.eks 2 serier  en til Danmark og en til udlandet, men de skal klart være fortløbende. Ved din bogholder ikke det, hvad andet ved denne så heller ikke?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet i det hele er, at jeg bruger whmcs - Og har en del kunder, som bestiller produkter, annullere produkter osv hele tiden. Whmcs står for at generer fakturaene og annullere dem igen hvis kunden vælger det, så det er umuligt at lave kronologisk fordi at der hele tiden bliver oprettet og annulleret fakturaer.

Jeg tager så alle de betalte fakturaer, og smider i billy, med samme faktura nummer som der er på whmcs fakturaen, så man kan altid gå tilbage og se hvilken faktura der er snak om. Her "kan" jeg så godt lave dem kronologsik, men med det resultat at jeg mister overblikket over hvilken faktura billy fakturaen henviser til da nu er faktura numrene ikke ens.

Hvordan gøres det bedst ? 


Tilmeldt 26. May 12
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

slet

Tilmeldt 29. May 17
Indlæg ialt: 26
Fra  Luxer.dk Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke whmcs og hvilke muligheder der er, men ofte giver man ordren et ordrenummer og først når orden er 'gået igennem' generere man en faktura (og et fakturanummer)
På den måde får du huller i ordrenumrene, men ikke i fakturanumre.

Luxer.dk - Lamper og belysning til privat og erhverv

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46445
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:

Problemet i det hele er, at jeg bruger whmcs - Og har en del kunder, som bestiller produkter, annullere produkter osv hele tiden. Whmcs står for at generer fakturaene og annullere dem igen hvis kunden vælger det, så det er umuligt at lave kronologisk fordi at der hele tiden bliver oprettet og annulleret fakturaer.

Jeg tager så alle de betalte fakturaer, og smider i billy, med samme faktura nummer som der er på whmcs fakturaen, så man kan altid gå tilbage og se hvilken faktura der er snak om. Her "kan" jeg så godt lave dem kronologsik, men med det resultat at jeg mister overblikket over hvilken faktura billy fakturaen henviser til da nu er faktura numrene ikke ens.

Hvordan gøres det bedst ? 


du kan kun løse det ved selv at bruge de helt fortløbende numre fra Billy. Du kan ikke bruge de andre som andet end bilag til dine fakturaer og her kan du jo give dem en intern reference svarende til whmcs nummer. Jeg kan ikke se andre lovlige måder for whmcs måde at fakturere på, lever ikke op til regnskabsloven

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan løse problemet ved at benytte Proforma Invoicing/Sequential Invoice Numbering i WHMCS.

Proforma Invoicing/Sequential Invoice Numbering
This feature is primarily for EU-based companies where, for accounting reasons, it is sometimes necessary to ensure paid invoice numbers are sequential.

Se: https://docs.whmcs.com/Invoicing_Setup

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)