Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbyde kunder en øl?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten.

Dine link er jo nærmest ubrugelige. Tag udgangspunkt i loven, hvor servering er defineret som "salg".

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Lier:

Karsten.


Dine link er jo nærmest ubrugelige. Tag udgangspunkt i loven, hvor servering er defineret som "salg".




Lad mig gætte, du mener ikke der er tale om et salg, hvis prisen på drikkevarer er indregnet i prisen på det primære produkt, men kun hvis drikkevarerne sælges som mersalg. :-)

Jeg har tidligere fået fortalt af en frisør at de havde alkoholbevilling, så de kunne servere en øl eller et glas vin til deres kunder.

Men jeg skal da undlade at kommentere yderligere.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten:
Lier:

Karsten.

Dine link er jo nærmest ubrugelige. Tag udgangspunkt i loven, hvor servering er defineret som "salg".



Lad mig gætte, du mener ikke der er tale om et salg, hvis prisen på drikkevarer er indregnet i prisen på det primære produkt, men kun hvis drikkevarerne sælges som mersalg. :-)

Jeg har tidligere fået fortalt af en frisør at de havde alkoholbevilling, så de kunne servere en øl eller et glas vin til deres kunder.

Men jeg skal da undlade at kommentere yderligere.

du skal ikke have alkohol bevilling for at servere til inviterede gæster eller ansatte ganske enkelt.Kunden er inviteret gæst - repræsentation i egne lokaler - detville jeg ikke kunne se anderledes. Du må også invtitere alle dine kunder til en fest med vin og det hele

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Cookie - John Hannover:

Karsten:
Lier:


Karsten.



Dine link er jo nærmest ubrugelige. Tag udgangspunkt i loven, hvor servering er defineret som "salg".







Lad mig gætte, du mener ikke der er tale om et salg, hvis prisen på drikkevarer er indregnet i prisen på det primære produkt, men kun hvis drikkevarerne sælges som mersalg. :-)

Jeg har tidligere fået fortalt af en frisør at de havde alkoholbevilling, så de kunne servere en øl eller et glas vin til deres kunder.

Men jeg skal da undlade at kommentere yderligere.



du skal ikke have alkohol bevilling for at servere til inviterede gæster eller ansatte ganske enkelt.Kunden er inviteret gæst - repræsentation i egne lokaler - detville jeg ikke kunne se anderledes. Du må også invtitere alle dine kunder til en fest med vin og det hele


vh John Hannover



Jeg vil give dig helt ret hvis der var tale om en fest.

Men her er der tale om en fotograf der severer alkohol som en del af og samtidig med han leverer den samlede service som kunden betaler for.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten:


Jeg vil give dig helt ret hvis der var tale om en fest.

Men her er der tale om en fotograf der severer alkohol som en del af og samtidig med han leverer den samlede service som kunden betaler for.

Jeg kan ikke tro at det en fotograf byder på et glas vin eller andet, til en kunde som del af at slappe af og hygge under en længere foto secsion vil ses som andet end repræsentation - men er fotografen nervæs må han jo så undersøge det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Som svar på den person, der skrev at vedkommende ikke kunne se hvorfor en bestemt regel skulle gælde for en frisør men ikke for en fotograf:

Jo, fordi en fotograf kan tage billeder af kunden, der tager øllen og åbner den :D

Tilmeldt 2. May 19
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser ud til, at det er et fortolkningsspørgsmål, og kommer an på den specifikke situation.

Er der eventuelt nogen som kender til straffen for at servere alkohol uden bevilling? Hvis det er kæmpe bøder og fængselsstraf er det nok ikke værd at tage chancen

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Kasper5631:

Det ser ud til, at det er et fortolkningsspørgsmål, og kommer an på den specifikke situation.


Er der eventuelt nogen som kender til straffen for at servere alkohol uden bevilling? Hvis det er kæmpe bøder og fængselsstraf er det nok ikke værd at tage chancen



Bøde er ifølge Google fra 10.000 kr. og op.

Der er gratis at ansøge om og have en alkoholbevilling.
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kasper5631:
Er der eventuelt nogen som kender til straffen for at servere alkohol uden bevilling? Hvis det er kæmpe bøder og fængselsstraf er det nok ikke værd at tage chancen

Jeg siger ikke at jeg er enig eller uenig med reglen. Men det lyder lidt farligt at afgøre om en regel er værd at følge på basis af konsekvenserne. "Forkert" er "forkert", ikke "kun når det bliver opdaget" eller "kun når det får konsekvenser".

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)