Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tænkt over det længe, men hvad gør jeg her?…..

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Mar 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Hej alle, 

Et koncept som jeg har tænkt på længe kunne måske godt holde, men jeg er i tvivl om nogle punkter. 

Fragt af varer fra grænsehandlen og hjem til folks hjemmeadresser. 
Der findes som bekendt flere webshops som tilbyder salg af typiske grænsevarer og herefter skal man bestille fragten eksternt for at undgå at komme i klemme med den danske moms. Ofte er disse grænseshops dyrere end fx Fleggaard, Calle og Fakta. 

De typiske fysiske grænsehandler tilbyder ikke betaling hjemmefra og her kommer min idé/tanke så: 

folk bestiller hjemmefra. 
jeg kører ned og henter det og laver et udlæg på varenes pris og kører varerne hjem til kunden direkte på en aftalt dag. Så fakturerer jeg kunden særskilt for fragten og kunden skal ligeledes afregne sine varer: 

Kan man fakturere Kunden for udlægget uden at komme i klemme for hverken dk moms eller afgifter ? Eller hvordan gør man det i ren praksis ? 

Rigtig go’ sommer til jer alle 🌞

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Een udlægning ville være, at du importerer og sælger varer uden dansk moms. At du kalder det er udlæg ændrer nok ikke alverden.

Jeg ville tro at der skal mere armslængde mellem transportør og udbyder af de solgte produkter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Himmel dog - har du tænkt over alt det?? Det er da tonseulovligt

vh JOhn H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Konceptet findes jo allerede så underligt hvis det skulle være ulovligt. netpris.dk og gpris.dk tilbyder lignende service. Begge fimaer er registreret i Tyskland, men jeg kender ikke lovgivningen godt nok til at vide om lovligheden i det. 

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Nicolai Lundgaard:

Konceptet findes jo allerede så underligt hvis det skulle være ulovligt. netpris.dk og gpris.dk tilbyder lignende service. Begge fimaer er registreret i Tyskland, men jeg kender ikke lovgivningen godt nok til at vide om lovligheden i det. 



Deres setup er kun lovligt for de involverede virksomheder fordi netpris og fragtfirmaet er 2 forskellige virksomheder og kunden selv bestiller bestiller fragten hos fragtfirmaet. Dette setup gør at det er kunden der handler i tyskland.

Hvis butik og fragtfirma er samme virksomhed, butikken bestiller fragten eller en dansk virksomhed "handler for kunden" (er sælger) skal der betales danske afgifter.

Privatpersoner skal iøvrigt også betale punktafgifter, når de ikke selv transporter varerne ind i landet. Men det er nok de færreste der gør det.
Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Daniel Iversen:

Hej alle, 



Et koncept som jeg har tænkt på længe kunne måske godt holde, men jeg er i tvivl om nogle punkter. 


Fragt af varer fra grænsehandlen og hjem til folks hjemmeadresser. 
Der findes som bekendt flere webshops som tilbyder salg af typiske grænsevarer og herefter skal man bestille fragten eksternt for at undgå at komme i klemme med den danske moms. Ofte er disse grænseshops dyrere end fx Fleggaard, Calle og Fakta. 


De typiske fysiske grænsehandler tilbyder ikke betaling hjemmefra og her kommer min idé/tanke så: 


folk bestiller hjemmefra. 
jeg kører ned og henter det og laver et udlæg på varenes pris og kører varerne hjem til kunden direkte på en aftalt dag. Så fakturerer jeg kunden særskilt for fragten og kunden skal ligeledes afregne sine varer: 


Kan man fakturere Kunden for udlægget uden at komme i klemme for hverken dk moms eller afgifter ? Eller hvordan gør man det i ren praksis ? 


Rigtig go’ sommer til jer alle 🌞



Når du handler som virksomhed skal du forhåndanmelde dine indkøb fra andre lande og betale punktafgifter. Flasker og dåser skal ligeledes pantmærkes.

Disse afgifter/regler kan ikke trylles væk ved at omformulere det og sige at du handler for kunden.

se:
skat.dk/data.aspx?oid=2244684
danskretursystem.dk/for-virksomhed/
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Karsten,

Det er ret "kreativt" den måde netpris har gjort det på. Læs punkt 4 https://netpris.dk/handelsbetingelser-dk. De lægger ansvaret for betaling af punktafgiften over på kunden. Hvor mange mon lige får gjort det?

Der er også en artikel her: https://www.berlingske.dk/virksomheder/online-graensehandel-haenger-paa-afgiftskaos

Igen, jeg skal ikke udtale mig om lovligheden af det, jeg kan blot konstatere at konceptet findes.

Ps: hvad sker der for folk når de giver trådstarter 1 stjerne? 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Mar 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange konstruktive svar. Jeg kan godt se der var flere vitale dele jeg absolut ikke havde fået tænkt over, så projektet nu skrinlægges. 

jeg fornemmer ligesom Nicolai at ikke alle er lige konstruktive i deres svar og formentlig burde finde et andet Forum at bevæge sig i. Eller er det kun mig der er sådan opdraget hjemmefra? 

Jeg var af den overbevisning at Amino især kunne bruges til at spørge ind til alt virksomhedsstart, - og drift og ingen spørgsmål er for dumme. 
pyt skidt. Solen skinner og det er sommer. 

Må alle få en fantastisk en af slagsen med jeres familier :-)

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lundgaard:

Hej Karsten,

Det er ret "kreativt" den måde netpris har gjort det på. Læs punkt 4 https://netpris.dk/handelsbetingelser-dk. De lægger ansvaret for betaling af punktafgiften over på kunden. Hvor mange mon lige får gjort det?

Der er også en artikel her: https://www.berlingske.dk/virksomheder/online-graensehandel-haenger-paa-afgiftskaos

Igen, jeg skal ikke udtale mig om lovligheden af det, jeg kan blot konstatere at konceptet findes.

Ps: hvad sker der for folk når de giver trådstarter 1 stjerne?

Artiklen i Brelingske lyder som det skal forstås på samme måde som andre indkøb. For år tilbage fortalte magasinet Penge at man kunne købe træhuse, garager, carporte etc. i eksempelvis Estland og spare 10% moms HVIS MAN SELV SAD I LASTBILEN NÅR GRÆNSEN PASSEREDES.

Det lyder fuldstændigt analogt, men det betaler sig næppe for lidt slik og chocolade.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)