Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette koncept bæredygtigt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jul 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har nogle produkter i tankerne jeg brænder for at udvikle men er usikker på om det har nogen gang på jorden.Det drejer sig bl.a. om at udvikle en elbil der oplader sig selv ved hjælp af et solpanel der er tilsluttet et batteri så det ikke er nødvendigt at bruge en oplader stander.Solpanelet kunne være i form af taget på bilen.Men for god ordens skyld kunne man installere en oplader som på gængse biler.
Et andet produkt er en smart telefon med satellit funktion så man ikke var afhængig af at i nærheden af en mobil antenne men kunne fungere overalt.
Den skulle så også drives af et solpanel som jo allerde findes på f.eks. lommeregnere.Men ligesom elbilen kunne man installere en sædvanlig oplader.

Jeg er overrasket over at en elbil af denne type ikke allerede er produceret.Det eneste der jo skal gøres er at solpanet direkte til oplader batteriet i stedet for oplader stander.
Eller skal teknologien til dette researches helt fra bunden?

Kan jeg få nogle ekspert råd om hvordan landet ligger omkring dette?
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

olevolsing:
Kan jeg få nogle ekspert råd om hvordan landet ligger omkring dette?

Du kan da bare google "ev with solar roof" og så finder du ud af at det allerede findes. https://interestingengineering.com/eight-electric-vehicles-2022-solar-roofs

Bilerne er ikke praktisk anvendelige uden en lader, da solpanelerne ikke genererer en tilstrækkelig mængde strøm ift. hvad en gennemsnitlig bilist kører. Slet ikke her i Norden.

Tilmeldt 14. Jul 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret.Ideen var også at batteriet overtog når solen ikke skinnede.
Jeg mener faktisk at ha' læst på et tidspunkt en annonce for Toyota at de havde en model ude med et lignende koncept.Jeg kan ikke huske hvad det var for en model.
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Men 1 kvm solpanel producerer ikke meget mere end 200 watt i solskin, så det bliver en langsom køretur uden konstant hjælp fra batteriet :)

Tilmeldt 18. Feb 22
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lundgaard:

Men 1 kvm solpanel producerer ikke meget mere end 200 watt i solskin, så det bliver en langsom køretur uden konstant hjælp fra batteriet :)

Jo men hvor mange watt will 1 kvm solpanel så ikke kunne producere lige om lidt..? med den hurtige udvikling som finder sted...
Tilmeldt 14. Jul 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay.:) Nogen ide om hvordan det ligger med soldrevet mobil med satellit funktion?
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo lidt det samme svar som elbilen. Solpanelet vil ikke praktisk kunne fungere som eneste strømkilde. https://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/why-our-phones-still-aren-t-powered-by-the-sun-1329646

Når jeg ikke bruger min telefon ligger den f.eks. ofte i lommen. Ellers oplader jeg den om natten, og i begge tilfælde vil den ikke være eksponeret af lys.

Jeg vil umiddelbart tro at radioen til at kommunikere med sattelitter bruger mere strøm end på mobilnetværket pga. den længere afstand.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)