Hejsa jeg søger viden om at starte et firma med min thai kone i Thailand jeg kan forstå at thaiern skal eje 51% og jeg kan ege 49% noget deromkring. jeg er simpelthen så forvirret omkring Danmarks regler om firma i udlandet. har nogle spørgsmål som jeg virklig håber i kan hjælpe mig med
1. vis jeg starter et firma i Thailand, eller ejer 48% procent af et firma skal jeg beskattes af fuld skat?
2. Vis jeg har et fuldtids arbejde ved siden af i Danmark men ejer 48% af et firma i udlandet skal jeg beskattes af min løn samtidig med jeg skal beskattes af min ejendel i firmaet
3. vis jeg har et fuldtid arbejde i Danmark, og jeg har lyst til at sidde en webshop op hvor jeg sender tøj fra mit hjem i Danmark men stadig for solgt tøj i udlandet og ejer 48% af firmaet, kan jeg det eller skal jeg betale mere i skat når jeg også arbejder i Danmark med mit firma fra Thailand.
4. hvad skal man betale vis man ikke vil havde en 40 eller 20 fods container med tøj, men kun små partier skal det told på det, vis ja hvor meget koster det (fx 130stk af forskelligt tøj) og hvordan kan man få det ind i Danmark. (fx hvordan kan det transporteres)
jeg håber ikke Minne spørgsmål er for uforståelige. jeg er simpel hen så ny til det her men jeg vil så gerne vide mere info. fordi jeg er simpel hen så forvirret
1 - Ikke klart om du bliver skattepligtig af overskud (hvis det ses som drevet fra DK så bliver du og det lyder det sil) men ellers af alt du modtager JA
2 Ja
3 - så er du stensikkert dansk skattepligtig af al indtøgt
4 mon ikke du selv skal til at undersøge ting lidt
Du er ny ja - og jeg kan heller ikke få mening om hvorfor du skal være 48 eller 49% eller 51 - det gør ingen forskel ud over du intet har at skulle have sagt hvis du er under 50
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Du er ny ja - og jeg kan heller ikke få mening om hvorfor du skal være 48 eller 49% eller 51 - det gør ingen forskel ud over du intet har at skulle have sagt hvis du er under 50
Udlændinge kun kun eje 49% af et selskab i Thailand. Udlændinge kan heller ikke eje grunde i Thailand. Kun hus på leaset grund eller lejlighed.
Det er love der er lavet for at beskytte Thailand mod at "rige" udlændige opkøber og ejer alt.
1. Et thailandsk selskab betaler skat af overskuddet i Thailand. Du er skal betale skat af løn/udbytte. Danmark har indgået DBO med Thailand der regulere hvilket land du skal betale skat til.
2. Du beskattes ikke af din ejendel, men af overskud i personlig virksomhed (i/s) eller løn og/eller udbytte fra selskab (Aps). Se ovenstående svar.
3. Hvis du driver virksomhed i Danmark er den skattepligtig i Danmark.
4. Her må du undersøge hvilke muligheder der er i Thailand eller spørge din leverandør hvis de står for fragten. Når pakkerne kommer til Danmark vil de typisk blive toldbehandlet af det fragtfirma som skal levere til dig i Danmark. De sender dig en opkrævning på told, moms og gebyrer, og sender pakkerne til dig når du har betalt.
1. Et thailandsk selskab betaler skat af overskuddet i Thailand. Du er skal betale skat af løn/udbytte. Danmark har indgået DBO med Thailand der regulere hvilket land du skal betale skat til.
det forudsætter, at selskabet kan anses som drevet fra Thailand. Hvis trådstarter bor i DK og driver det fra DK rent praktisk, vil det være skattepligtigt til DK (og med dobbeltbeskatningsbeskyttelse)
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER