Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af hensat udgift

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Aug 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har gennem de seneste tre år hensat nettohonorar til revisor

Nu har jeg af flere (andre) grunde skiftet skiftet revisor, og den nye revisor mener, at jeg skal hensætte den tilhørende moms og efterangive den, således at det er bruttohonoraret, der står som skyldig. 

Jeg mener, at moms skal følge fakturadato (når/hvis den kommer).

Hvem af os har ret? Kan/må man overhovedet efterangive moms for en faktura, der ikke er fremkommet endnu?

Mvh Erinye

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:27

Moms følger faktura dato korrekt. Normalt vil det foregå sådan, at du ikke modtager faktura, men du får besked om, at revision for 2022 vil koste 8.000 kr ex momx

De 5.000 kr afsættes som skyldig omkostning - og så i 2023 får du en regning på 8.000 kr + moms 2000 kr og så udligner du skyldig revision med de 8000 kr og momsen kommer på 2023

Du skal bogføre momsen ud fra fakturadato - så nej- jeg forstår ikke din revisor hvis man mener du skal hensætte udgift til moms på faktura der ikke er kommet, for momsen er jo IKKE en udgift overhovedet - så noget er misforstået. Har du checket det ER en revisor og ikke en der bare kalder sig det - for det må alle gøre. Min hund bider gæster hvis ikke de tiltaler den - frk Revisor Lucky

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Aug 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak, John.

Jeg tjekker, om han er registreret, for hvis han tager fejl om noget så simpelt som momsen, kan jeg være bekymret for, hvad han ellers tager fejl af.

Bh Erinye

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)