Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp (købes) til vurdering/sparring/opbygning af webportal

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen,
jeg skriver her, fordi jeg er i den situation, at jeg har en ide til et firma og er i dialog med flere investorer og samarbejdspartnere. Feedback er meget positiv.
En af grundstenene i forretningen er en forholdsvis kompliceret webportal, der skal indeholde både virksomhedsprofiler, fora, brugeradministration, dokumenthåndtering samt en underliggende ML algoritme til at matche virksomheder. Den skal desuden kunne håndtere abonnementsbaseret adgang og være yderst skalerbar - tilføjelse af nye industrier, med nøjagtigt samme setup/arkitektur.

Situationen er dog, at det er enormt svært at komme videre uden at have en pris, en prototype eller en form for mock-up. Jeg ville meget gerne kunne understrege mine ideer med noget visuelt og har snakket med enkelte bureauer omkring udvikling af en komplet løsning. Vi snakker her rigtig mange penge, som jeg ikke har lige nu.
Det er her, at mit behov for sparring/prototyping kommer ind.
Jeg ville rigtig gerne høre, om nogen har erfaring med den slags portaler, hvad der egentlig kræves og om du/i kunne hjælpe for en overkommelig pris?

Mvh.
Arild
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du kun har ideen så har du lang vej før du kan begynde at få et bureau til at lave det for dig. Det du kan starte med er at skrive alt (og jeg mener virkelig ALT) ned så du ikke misser noget - du skal ikke tænke i tekniske baner men hvordan DU som bruger af portalen vil kunne bruge den.

Dernæst skal du have fat i en der kan lave nogle mock-ups ud fra dine planer - Er kan man udemærket bruge stregtegninger og bokse. Det vigtige her er at man begynder at få et visuelt billede af hvordan det KAN se ud.

Der findes online værktøjer til at lave sådanne muck-ups og nogle af dem kan også generer html med actions så hvis du klikker på en "knap" så vil den vise en ny side.

Du skal også finde ud af hvilke data du vil have i systemet: her mener jeg data på brugere, virksomheder, fora osv..

Når du så endelig er kommet hertil så kan du begynde at indhente tilbud fra forskellige bureauer - og her skal du gerne have en erfaring programmør/udvikler med på DIN side - gerne en som har erfaring med at udvikle store systemer. 

Men god fornøjelse med rejsen :)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)