Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min leverandør påstår han er "momsregistreret"

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2076
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået varer leveret fra en ny leverandør. Varerne er ok.

Jeg har i dag modtaget faktura, hvorpå der er anført moms (varepris + 25%). Men ved kontrol, som jeg er blevet meget obs på, så viser det sig at når jeg taster CVR. NR., kommer beskeden:

Jeg har lavet søgning på andre måder, men samme resultat.

Det vil sige, leverandøren betaler ikke moms, jeg "fradrager". Det giver jo minus, hvis jeg gjorde det!

Leverandøren påstår, at der er tale om en fejl!. Selskabet blev oprettet i 2020!

Hvis jeg fradrager, som jeg har betalt, så mener jeg at kan huske et indlæg om samme at jeg kan komme til at betale momsen igen eller?

Hvad skal jeg gøre. Jeg har prøvet at skrive og ringe for at få en ny faktura. Men der bliver ikke svaret og heller ikke ringet tilbage!

Jeg kan naturligvis ikke trække momsen fra, jeg vil ikke være med på den galaj.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

I princip er der ikke krav om du skal kontrollere alt dansk moms, MEN når du har gjort det - og hvis du så ved de ikke er momsreg - ja så kan du få ansvar for at medvirke.
Det kunne være et SE nummer du ser som CVR men så skal du på firmanavnet kunne fremsøge det ville jeg mene

Det er noget skidt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John skriver, er du ikke forpligtet til at tjekke det. Der står moms på fakturaen, så du betaler den bare og bogfører den med moms. Som altid skal man anmelde det, hvis man støder på noget ulovligt, men det er så en anden sag. Jeg synes bestemt ikke, at du skal føle dig 'medskyldig'. Medmindre vi taler gigant store beløb.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:
Leverandøren påstår, at der er tale om en fejl!. Selskabet blev oprettet i 2020!

Lyder godt nok lidt for mærkeligt. Hvis det er en fejl ville han da få det rettet omgående.   Var jeg dig ville jeg kontakte SKAT omgående. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Økosiden.dk v/Jørgen Kirkegaard:
Der står moms på fakturaen, så du betaler den bare og bogfører den med moms. Som altid skal man anmelde det, hvis man støder på noget ulovligt, men det er så en anden sag. Jeg synes bestemt ikke, at du skal føle dig 'medskyldig'. Medmindre vi taler gigant store beløb.
mu hjar Phyton jo undersøgt det og så - hvis man vil være ærlig ( og det er vi nogen der går ind for stadig ) så er man medskyldig hvis man ikke checker med firmaet, som da for pokker skal kunne give et momsreg nr der virker, hvis det får en forespørgsel

Der er masser der bare fakturerer med moms og stopper de 25% ekstra i egen lomme, og skat betaler dem så tilbage til køber og står som tager af 25% - momskaruseller og meget andet kreativt, så jeg ville da stille krav om at få det korrekt tilknyttede momsnr  hvorfor skal vi andre  betale skat og moms for at nogen MÅSKE kan snyde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2076
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Økosiden.dk v/Jørgen Kirkegaard:
Medmindre vi taler gigant store beløb.

Det er jo der skoen trykker!. Der er lavet aftale på 1.6 mio!. Jeg vil ikke være med til det og måske skal betale momsen 2 gange, uden fradrag.

Jeg har siden 2018 checket alle nye leverandører omkring momsregistrering. Livrem og seler.

Jeg har i dag igen ringet og spurgt til det og det er samme "det beror på en fejl!"

Jeg har netop opsagt samarbejdet, da jeg ikke har tillid til at det er et reelt selskab. Kan se der er oprettet et mere, med næsten samme navn i marts måned. Dette er heller ikke momsregistret!.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2076
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Tak for dit svar.

Ravn:
Var jeg dig ville jeg kontakte SKAT omgående.

SKAT er PH ligeglade, som jeg ser det. Men er det dig eller mig, der laver en bøjet 1 krone "sort", så kommer den store hammer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Hej Ravn

Tak for dit svar.

Ravn:
Var jeg dig ville jeg kontakte SKAT omgående.

SKAT er PH ligeglade, som jeg ser det. Men er det dig eller mig, der laver en bøjet 1 krone "sort", så kommer den store hammer.

hvorfor skulle skat lige interessere sig speciel for hvis du eller Ravn snød i moms og ikke for andre - det lyder lidt konstrueret -med mindre du er kendt i deres system  -   men du har sikkert ret i, at de vil sige til sig, at du skal tvinge et korrekt momsnummer ud af leverandøren og vel ellers betale beløbet uden moms - så de ikke skal ind i noget som måske bare er en misforståelse og et SE nummer som man ikke kan slå op i mosreg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2076
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit svar.

Jeg vil ikke lave noget, jeg ved er forkert.

Der er på faktura anført CVR. NR.

Og CVR. NR. eksisterer dog ikke med momsregistrering.

Kontrol ved SKAT vil garanteret også vise, at det er CVR. NR. og ikke SE nummer.

Og der er ingen undervirksomheder.

Kun et nyt selskab med CVR. NR., der heller ikke er momsregistreret.

Har set en faktura fra en anden virksomhed, der er anført SE-nummer på faktura.

Jeg kontakter SKAT imorgen.

Jeg skal nok vende tilbage med svaret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Hej John

Tak for dit svar.

Jeg vil ikke lave noget, jeg ved er forkert.

Der er på faktura anført CVR. NR.

Og CVR. NR. eksisterer dog ikke med momsregistrering.

Kontrol ved SKAT vil garanteret også vise, at det er CVR. NR. og ikke SE nummer.

Og der er ingen undervirksomheder.

Kun et nyt selskab med CVR. NR., der heller ikke er momsregistreret.

Har set en faktura fra en anden virksomhed, der er anført SE-nummer på faktura.

Jeg kontakter SKAT imorgen.

Jeg skal nok vende tilbage med svaret.

fino tak

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)