Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

´Software til plakater

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Vil gerne til at lave plakater og sælge dem i en webshop. Men hvad software er bedst at lave dem i? Regner med at bruge Gimp da det er gratis software, men nogen der ved hvordan jeg laver den bedst muligt, med indstillinger og så videre?

Tilmeldt 2. Jun 22
Indlæg ialt: 26
Fra  ActivePet.dk Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Gimp lyder fint men ville helt klart også anbefale at du prøver Adobe pakken inden du beslutter dig.

Webshop manager hos Activepet.dk

Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Men hvis man skal lave flere størrelser af en plakat, så er det vel bedst og lave den største plakat først og så skalere dem ned til de mindre størrelser, eller er det forfra medd hver størrelse?

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

kent0star:

Okay. Men hvis man skal lave flere størrelser af en plakat, så er det vel bedst og lave den største plakat først og så skalere dem ned til de mindre størrelser, eller er det forfra medd hver størrelse?

Jo det har du helt ret i, se her de mest gængse formater
https://www.vesterkopi.dk/en/image-resolution.html (min 300 dpi) så det er ret store filer som din pc skal trække
Der er en god guide fra Jensen tryk nedenfor  - ikke blot til plakater, men til alt trykt materiale, 
tror du skal i gang med Adobe - photoshop osv kan du selvfølgelig erstatte med Gimp, men Indesign har du nok brug for når du skal sætte dit motiv ind i et format, som trykkeriet kan læse. 
Jeg har selv fulgt denne guide med succes, - indesign er bare ikke et rart program at arbejde med, med mindre man er "vokset op med det", men her skal det så heldigvis kun bruges "overfladiske" i publikationsøjemed, så trykkeriet kan printe din plakat osv ud korrekt i PDF, så det er ikke så svært.  
Vær obs på at plakatbranchen er sindsyg konkurrencepræget, - dels skal dine plakater være flotte, dels skal de markedsføres via Google osv. og det kan være sværere end man tror, med mindre man har et helt arsenal af motiver.
Men held og lykke med det:-) 
 
Fra Albertslund
Tilmeldt 19. Apr 22
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Heysan

Kan også klart anbefale Indesign frem for Gimp.

Gimp kan på kort sigt give dig en hurtig start, men du vil blive begrænset på sigt af det - særligt ift. en god publikation kan være svær at få over ordentligt.

Smider du ikke et link til din Webshop, så vi kan se hvad du får lavet :D ? 

//Mathias

Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil gå så langt at jeg selv vil printe dem. Til start skal de laves i A3, A4 og A5

Tilmeldt 29. May 17
Indlæg ialt: 26
Fra  Luxer.dk Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok starte med at finde det trykkeri som i vil bruge og sprøge dem hvordan de foretrækker at få filerne leveret - herunder også opløsning og øvrige 'settings'

Luxer.dk - Lamper og belysning til privat og erhverv

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)