Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny udvikler mangler nyttig information

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej venner!

Jeg står pt og er ved at udvikle min hjemmeside, hvorfra jeg vil sælge hjemmesider til andre, men jeg står og mangler lidt ekstra viden. Hvordan er processen step by step fra at jeg får mig en kunde, til at jeg kan overrakke hjemmesiden til kunden?
Jeg har pt ikke nogen idé om, hvor eller hvordan jeg skal lave hjemmesiden til kunden...

Jeg håber problemet giver nogenlunde mening, ellers må I lige skrive det :p
Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker du ifht til overdragelse og betaling? :D 

Med venlig hilsen
Mathias

Tilmeldt 2. Jun 22
Indlæg ialt: 26
Fra  ActivePet.dk Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Webdev,

Mener du i forhold til hvordan du teknisk skal udvikle siden eller vedrørende betaling og overrækkelse af side? Det kunne lyde som om du har styr på selve udviklingen af hjemmesiden men har brug for hjælp til det praktiske med kunder, er det rigtigt? Hvis jeg har forstået det korrekt så kunne du måske få hjælp fra et lokalt erhvervscenter som sikkert er vant til at hjælpe iværksættere i gang med alle de udfordringer der kan være.

Webshop manager hos Activepet.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige præcis! Hvad har jeg brug for for at kunne kontakte sådan et? Jeg har intet CVR nummer, og er egentligt bare startet hårdt ud med at udvikle min egen hjemmeside først, hvorefter jeg skal bruge den til information og salg af hjemmesider til kunder.

Henrik Fosgerau:
Hej Webdev,

Mener du i forhold til hvordan du teknisk skal udvikle siden eller vedrørende betaling og overrækkelse af side? Det kunne lyde som om du har styr på selve udviklingen af hjemmesiden men har brug for hjælp til det praktiske med kunder, er det rigtigt? Hvis jeg har forstået det korrekt så kunne du måske få hjælp fra et lokalt erhvervscenter som sikkert er vant til at hjælpe iværksættere i gang med alle de udfordringer der kan være.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja! Og eventuelt hvordan jeg gør det nemmest ifht overdragelse af siden. Skal jeg selv stå for domæne og webhotel? Hvad er nogenlunde ordenlige priser at tage. Jeg skrev med en i går, der syntes 6.500 for 3 faner og lidt ekstra pangl var for meget. Jeg har bare set nogle tage helt op til 31.000, hvilke jeg synes er helt vildt.

Mathias Aslak Jensen:

Tænker du ifht til overdragelse og betaling? :D 

Med venlig hilsen
Mathias

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg aner ikke om jeg har "svaret" korrekt på jeres beskeder. Tydeligvis er jeg meget ny på Amino. Det første svar var til Henrik, og det andet var til Mathias.
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Webdev

webdev:
Jeg aner ikke om jeg har "svaret" korrekt på jeres beskeder. Tydeligvis er jeg meget ny på Amino. Det første svar var til Henrik, og det andet var til Mathias.

Velkommen på Amino, du svarer helt "korrekt".

Når du anvender citat-funktionen kan vi alle se hvad det er du svarer på eller kommenterer.

Du kan læse mere om "god skik" på Amino i artiklen her: https://www.amino.dk/ordbog/faq/kom-godt-i-gang-paa-amino.aspx 

Ha' en fantastisk dag
/Brian - Moderator

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej webdev,

Det er jo altid godt, at spørge om andres erfaringer. Angående levering af hjemmeside, så er det jo noget du bør aftale med den pågældende kunde.

Mens den ene kunde gerne vil have, at du står for webhotel, domæne osv., så vil den næste kunde måske kun have hjemmesiden tilsendt i en .rar-fil via gmail. 

Man kan så som udvikler have nogle præferencer og nogle standarder, at gå ud fra - men man bliver nok nødt til, at være fleksibel ift. overdragelsen. Nogle har jo måske allerede en hjemmeside med dertilhørende domæne og webhotel.

Den ene kunde kan måske sagtens finde ud, at at få hjemmesiden uploadet, hvorimod den næste ingen anelse har om hvordan der fungere.

Med det sagt - så må du endelig ikke tage den næste del personlig. Men det virker ikke helt som om, at du har sat dig ind i ret meget ift. udvikling af hjemmesider.

Her tænker jeg blandt andet på, at du skriver noget lignende "jeg har set nogen tage 31.000 for noget lignende. Så jeg tager bare 6.500". Nu ved jeg ikke hvor du har set, at en udvikler tager 31.000 for en hjemmeside med 3 faner - men det kommer jo an på vildt mange faktorer!

Hvis vi snakker en standard WordPress template med få eller ingen modifikationer, men med 3 faner, så virker både 31.000 og 6.500 en kende til den gode side.

Men igen, så kommer det jo også an på om du skal stå for eventuelle tekster, SEO, køb af billeder, lave logo og alt det der nu hører sig til.

Hvis det er et skræddersyet template, så kostet det jo selvfølgelig mere.

Hvis det er en hjemmeside du vælger, at programmere fra bunden med dertilhørende unikt CMS mm. - ja så koster dette jo også ekstra.

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er og hvad din baggrund er. Men der er sjældent 2 løsninger der er ens når det kommer til udvikling af hjemmesider for andre.

Jeg kunne også godt tænke mig, at vide om du reelt udvikler hjemmesider eller om du blot opsætter dem (f.eks i WordPress, drupal eller andet). Hvad ville din kunde præcis få, for 6.500 kroner? Udover 3 faner og lidt prangl.

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Tilmeldt 2. Jun 22
Indlæg ialt: 26
Fra  ActivePet.dk Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Erhvervscentrene er sat i verden for at hjælpe både eksisterende og kommende virksomheder, altså dvs. at der er ingen krav om hvem der kan få hjælp. Så vidt jeg er orienteret, skulle det være sådan i hele landet, men det kan være at nogle kommuner ikke prioriterer iværksættere på samme måde som andre. Men prøv at spørg dit lokale erhvervscenter, det kan aldrig skade. Håber det kunne hjælpe lidt.

Webshop manager hos Activepet.dk

Fra Albertslund
Tilmeldt 19. Apr 22
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Heysan WebDev

Velkommen til communitiet - det er altid dejligt med et nyt ansigt her.

Min kollega Patrick er 1000-meter mester i at give en god forklaring på hvordan man kommer fra start til slut.

Jeg vil være ærlig at sige han (naturligvis) vil forsøge at præge dig til at hoste hjemmesiden hos os, men igen - ingen krav om det - blot så det er klarlagt fra starten af.

Smid en mail pkm@gmengine.com - så kan i aftale et tidspunkt at snakke, og du få en tur rundt i "fra start til slut" på en hjemmeside og hvad du skal gøre, samt hvad du bør få din kunde til selv at gøre :-).

(Blandt andet at kunden selv bør bestille webhotellet, så kunden selv betaler for det)

//Mathias

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)