Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken type bil i nyt firma

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg skal starte et Enkeltmands firma, hvor jeg er afhængig af at køre en del. Jeg er usikker på hvordan jeg nemmest og billigst starter op med at have en bil i firmaet.

Der er som jeg ser det tre muligheder.

Leasing af bil
Leje af bil
Køb af bil

Jeg vil også have brug for bilen i privat øjmed. Jeg kommer til at have en medarbejder der formentlig køre i egen bil til kunderne.

Hvad vil I anbefale?

På forhånd tak.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:21

Nys_gerrig:
Jeg vil også have brug for bilen i privat øjmed.
Hvis du kan klare dig med en papegøjeplade bil, så giver den i EMV den store fordel, at hvis du køber den privat og betaler momsen + en mindre privatafgift, så kan du få fulde statens takst i fradrag for firma kilometre efter kørebog OG fuldt fradrag for driftsmoms - læs https://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/papegojeplader.html 

Hvidplade kan du ikke have i alm enkeltmands og kun ved brug af VSO hvor du får skat af fri bil så snart du kører privat

Medarbejderne kan få statens takst for kørsel i egen bil forudsat de får en reel løn samtidigt

vh John Hannover

Tilmeldt 7. Jun 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:52
Hej ☺️

Som skrevet nedenunder, så er papegøje plade en go mulighed hvis du skal bruge den privat ved siden af.

Alt afhængig af hvad dit firma er og hvad du skal kunne bruge bilen til afhænger jo lidt af hvilken type bil du skal bruge.

Håndværker - så ville jeg da helt sikkert anbefale en kassevogn så du har plads til værktøj og dvs ☺️ Danmarks suverænt billigste bil at eje og bruge er Citroen C1 1.0 Aspire. Hver kilometer i denne fikse, aldrende bilmodel koster en bagatel af 1,28 kr. Udgiften over fire år er 102.347 kr., når alt undtagen den individuelle udgift til forsikring er medregnet.
Tilmeldt 7. Jun 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:33
Hej,
Tak for svaret.
Men, hvis jeg udbetaler løn til mig selv og min medarbejder, kan vi så ikke have "fri bil"
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:41

Nys_gerrig:
Hej,
Tak for svaret.
Men, hvis jeg udbetaler løn til mig selv og min medarbejder, kan vi så ikke have "fri bil"

fri bil udløser jo en meget voldsom skat af fri bil - men kræver også brug af VSO for ejer i enkeltmands. Det vil ALDRIG betale sig både at have den høje skat af fri bil og stadigt betale den selv i selskabet hvor du jo betaler mindst de 60% af alt stadigt - og ikke momsfradrag for drift osv

Din medarbejde vil også få skat af fri bil, og du skal jo betale bilen i virksomheden - igen vel 60% af hele omkostningen oveni lønnen

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)