Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Renter på indlånt løn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære alle,

Jeg har problemer med at finde svar på følgende.

Jeg er eneste arbejdende ejer i et ApS, som lige er startet. Pga. likviditet udbetales jeg kun 50% af lønnen i min direktørkontrakt i x antal måneder.

Mit spørgsmål er:
1. Hvordan skal dette behandles? Skal lønnen registeres fuldt i måneden?
2. Kan jeg forrente dette indlån? Og til hvor meget?
3. Andre ting, man skal være opmærsom på?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46627
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:12

Var det ikke nemmere at lave tillæg til din direktør kontrakt. Ellers skal du den lange vej. Udbetale 100% af løn med fuldt skattetræk og så indbetale de 50% efter betalt skat ind som løn som du så både kan og skal have markedsrente for. 

Du kan ikke undlade at udbetale og sige selskabet derved for en gæld - så låner det jo samtidigt skatteindbetalingen som skulle følge. Lav et tillæg til dir aftalen hvor det aftales, at du frem til videre kun modtager halv løn - og så måske, at du dermed har ret til dobbelt løn i lige så lang en periode til lønnedgangen er udlignet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. May 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:18
Hej John,

Mange tak for svar.
Jo, det kunne jeg selvfølgelig.

Og de tilskrevne renter kunne så bare internt aftales at være en del af lønnen i udligningsperioden, ikke sandt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46627
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:46

Dete kunne de vel ikke som rener måske for di det så var skattepligtig på det tidspunkt men vd, at I beskrev at lønnen skulle tillæge x% af det som lønnen havde været nedst med i perioden. Vigtgt at rnnten er ren markedsrente da man eller om nørttforbundenfår skatteproblem, og så skal den med i aftale om kontrollerde transaktioner til skat osv, så om det er det værd, for måskke at få7% rente i $ år som man som rente selv skal indberette til kat og skatte af, eller som løn med tilsvarende. Jeg ville bare nedsætte i den tid det er og så sætte den op igen når der var plads og hæve den lidt hvis et var. Det andet kan bare kabe arbejde og indberetning og oveni, hvad så hvis det ikke bliver plads nogensinde og og og

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Albertslund
Tilmeldt 19. Apr 22
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 19:19

Heysan Fdue

Nu spørg jeg dumt, men hvis du er eneste ARBEJDENDE ejer og samtidigt må gå på kompromis - hvad får du så fra de andre ejere?

Særligt med tanke på at APS'et lige er startet op ?

//M

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)