Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min hjemmeside ikke synlig på google

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Årslev
Tilmeldt 24. May 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg bestyrer en hjemmeside for et forlag for spirituelle bøger; goldeneagle.dk, og vil gerne have google til at kende dels "Forlaget Golden Eagle" og den seneste bog "Præstindens Vej"
Helst simple råd, da jeg ikke er en ørn (!) til hjemmesideoptimering.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - det første du skal gøre er at smide siden forbi Google Search Console og få siden indekseret. Hvis du ikke allerede har gjort det. 

Hvis du gerne vil have en god placering på Google, så er det et lidt længere projekt og kræver, at du lægger nogle gode tekster ind på hjemmesiden, hvor du bruger de søgeord, som du gerne vil findes på. Det tager ca. 3-6 måneder for en hjemmeside at rangere højere på Google, hvis man arbejder med den i form af SEO og lægger noget godt content ind :-) 

 

Fra Albertslund
Tilmeldt 19. Apr 22
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 17:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Boye:
Jeg bestyrer en hjemmeside for et forlag for spirituelle bøger; goldeneagle.dk, og vil gerne have google til at kende dels "Forlaget Golden Eagle" og den seneste bog "Præstindens Vej"
Helst simple råd, da jeg ikke er en ørn (!) til hjemmesideoptimering.

Et godt trick er at få Backlinks - den vej kan Google finde dig. Hvis du kigger i min signatur, så linker jeg til min egen hjemmeside, og den vej igennem finder Google ud af at min side har betydning.

Når du bruger Wordpress, så download pluginnet Yoast SEO og forbind det med Google Search Console.

Jeg har en artikel på min side, hvis du går ind på linket indenfor og trykker "Help" i toppen, og søger på Yoast - så finder du vores engelske opsætningsguide :).

//Mathias

Fra Harboøre
Tilmeldt 7. Feb 16
Indlæg ialt: 18
Fra  BilboDesigns Skrevet kl. 18:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Hej Niels,

Spørgsmålet er om den slet ikke bliver vist eller om det er fordi hjemmesiden er langt omme på de sidste sider på Google.

Hvis hjemmesiden slet ikke er på Google, så er der flere måder at få den til at fremme på.
- Der er blandt andet metoden med Google Analytics, hvor du indsætter et stykke kode på hjemmesiden, som også gør det muligt for dig at se nogle pæne statistikker på hvor aktiv din hjemmeside er, altså hvor mange besøgende du får og hvor lang tid de er på hjemmesiden og meget meget mere.
- Der er også Google Search Console metoden, hvor du selv går ind og siger at Google gerne må crawl din hjemmesiden, det kan tage få dage til få uger, som Google helt selv skriver.
- Så er der også muligheden for at hvis man slet ikke har noget på siden eller slet ingenting gør, så kan Google i sidste ende godt opdage hjemmesiden alligevel igennem mange andre teknologier, men vil klart anbefale at gøre de andre ting fordi så har Google meget bedre chancer for at give dig en god position på Google når folk søger efter lignende ting, der matcher noget din hjemmeside har af indhold.

Hvis vi snakker om at du allerede har gjort disse ting, måske end da begge dele, både Google Analytics og Google Search Console, så er du allerede langt, men her skal vi så til at dykke ned i forholdsvis SEO og teknisk SEO. Her stopper de simple svar og det bliver en del mere avanceret herfra. Man skal også virkelig passe på, fordi vidnen indenfor specielt SEO er et gedemarked fordi der er blevet så meget religion omkring det, grundet der har tidligere manglet en del information på området, men i dag har Google selv 2 YouTube kanaler, hvor de decideret forklarer tingene. Jeg har set decideret chat moderatorer, eksperter osv. skrive ting der er helt hen i vejret og decideret konflikter med hvad Google's egen ansatte siger på YouTube.

Jeg vil hellere end gerne hjælpe dig, men vil også gerne sparer dig for en masse overfyldt viden, hvis du efterspørger simpelthen, men svaret er bare desværre at det bliver ret avanceret herfra og der er en masse ting man kan gøre for at få sin hjemmeside til at blive mere populær på Google når folk søger.

Hvis du alligevel skulle være interesseret, så skriv en SMS eller forsøg at ring til mig, så kan jeg enten forsøge at forklarer lidt over telefon eller også sætte tid af tid at vi kan sætte os sammen enten fysisk eller virtuelt.

Med venlig hilsen,
Casper Thomsen

Telefon: 20 30 30 30

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 21:32 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

jeg husker godt første gang jeg fik skrevet noget, der nemt kunne misforstås herinde, og der fik jeg høvl.

Vi skriver jo for at hjælpe andre, så det er pænt trælst at blive rettet,  der er lige et par detaljer ved dit indlæg, som jeg gerne vil gøre opmærksom på man kan misforstå.

Et domæne vil ikke blive indekseret ved at indsætte Google analytics kode.

Et domæne vil ikke blive indekseret ved at oprette Google search console adgang.

Det er korrekt at indsendelse af et sitemap i GSC, kan hjælpe på hurtigere crawl og indeksering, men oprettelse alene eller oprettelse af andre Google produkter påvirker ikke indeksering.

Og for ret faktisk at bidrage med noget, frem for at være kloge Åge:

- opret Google search Console og indsend xml sitemap

- sørge for at få links fra stærke domænet

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Albertslund
Tilmeldt 19. Apr 22
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 21:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Jonas

Jeg tænkte det samme, men ville ikke sige det.

jeg blev dog halvirriteret over det var et meget “nu skal jeg sælge dig et abonnement på mig”-svar, som endte med jeg ikke ville være den første til at sige det højt.

Min besked havde ikke været så velafbalanceret som din 😊

//M

Fra Harboøre
Tilmeldt 7. Feb 16
Indlæg ialt: 18
Fra  BilboDesigns Skrevet kl. 23:37 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas,

Dette er egentlig den primære årsag til at jeg holder mine råd og sparring privat med folk og erhvervspartnere. Det er bare meget mærkeligt at der er en video af "Daniel Waisberg - Search Advocate at Google" som fortæller anderledes.

Når man submitter data til Google, vil Google altid smide dig på Google. Det er hvad Google tjener deres penge på.

Jeg har selv sider, hvor jeg kun har Google Analytics og de er også indekseret på Google, så dette virker også mærkeligt.

Når du smider noget på Google Search Console, så smider du igen data ind til Google, her kan du mere selv opdatere det nogenlunde manuelt, dette tager bare få dage til få uger at få opdateret af gangen udover Google egen automatiske crawling fordi Google selv har en interesse i at holde sig opdateret ude på hele internettet.

Jeg ser det også meget mærkeligt, at hvis ikke hverken Google Analytics eller Google Search Console får dig indekseret, hvordan finder Google så sider som slet ingenting smider ind. Lad os sige f.eks. pirat sider, som er decideret ulovlige, nogle af disse sider har ikke engang en interesse for at være på Google og det har Google ikke engang selv, men de havner der alligevel. Så her er noget der ikke hænger sammen, hvis du spørger mig.

Jeg er egentlig stoppet med at læse information forskellige steder og holder mig kun til Google's Webmasters når jeg skal finde information om Google's produkter fordi jeg tænker at hvis der var nogen der skulle vide noget om Google, så måtte det være Google's ansatte.

Men altså jeg nævner selv, at jeg ville gøre begge dele, så længere er den egentlige ikke. Hvis man gør begge dele og smider et sitemap, så er man godt sat fra start. Google vil dog over tid også selv danne sig et overblik over siden, hvis man ikke smider et sitemap, men det er rigtigt, det ville være en god idé, hvis man gerne vil have alle tingene op hurtigt og sikker på at Google får alt med.

Med venlig hilsen,
Casper Thomsen

Telefon: 20 30 30 30

Fra Harboøre
Tilmeldt 7. Feb 16
Indlæg ialt: 18
Fra  BilboDesigns Skrevet kl. 23:42 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias,

Der er ikke nogen der sælger noget her, hverken et engangsprodukt eller et abonnement?
Hvis du tænker på mig, så har jeg ingen priser nævnt eller noget, så havde skam i tankerne at hjælpe ham helt gratis, enten ved at forklare over telefonen eller guide ham igennem via virtuel møde.

Men dette må jeg nok nævne næste gang så folk ikke bliver så let irriteret, det undskylder jeg for. At hjælpe folk behøver ikke nødvendigvis altid at koste noget.

Med venlig hilsen,
Casper Thomsen

Telefon: 20 30 30 30

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 00:17 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det ikke for at være irriterende eller ordkløver, men når man opretter sig på GSC, så sender eller giver man altså ikke data, de er der allerede, man får bare adgang til dem.

Det er netop derfor et xml sitemap kan få ting til at ske.

Hvis du vil holde dig til fornuftig information fra Google, så se videoerne fra deres officielle youtube kanal.

-og det er ikke fordi jeg skal komme her og lige fortælle dig hvad du skal og hvad du ikke skal, hvis du går din egen vej uden om officielle informationer vil du sikkert også opnå masser af viden, men lige det du har fundet her, er altså ikke helt rigtigt.

Rigtigt og ikke rigtigt, det kan altid diskuteres.

Menhvis man gerne hurtigt vil have indekseret et website, er et sitemap i gsc og links den hurtigste vej.

Analytics har intet med indeksering at gøre, det må være noget en eller andet selv gætter sig til.

Du kan finde massevis af videoer og artikler, hvir Google afviser at benytte Analytics data til noget som helst i SERP. 

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Albertslund
Tilmeldt 19. Apr 22
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 08:29 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Thomsen:

Hej Mathias,

Der er ikke nogen der sælger noget her, hverken et engangsprodukt eller et abonnement?
Hvis du tænker på mig, så har jeg ingen priser nævnt eller noget, så havde skam i tankerne at hjælpe ham helt gratis, enten ved at forklare over telefonen eller guide ham igennem via virtuel møde.

Men dette må jeg nok nævne næste gang så folk ikke bliver så let irriteret, det undskylder jeg for. At hjælpe folk behøver ikke nødvendigvis altid at koste noget.

Med venlig hilsen,
Casper Thomsen

Telefon: 20 30 30 30

Beklager jeg antog det værst tænkelige, men der er desværre mange SEO-eksperter herinde som bare lige vil sælge et abonnement.

Her er Amino, på godt og ondt, en let jagtmark, fordi mange nye iværksættere tager imod alle råd - og inden man har set sig om har man tegnet et abonnement til 10.000 for løbende SEO-hjælp.

:-)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)