Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det en fordel at lave en virksomhed til min freelance løn?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et online freelance job hvor jeg gennemgår data, det er en virksomhed i udlandet og den måde jeg pt. bliver betalt er at de sende det direkte til min private bankkonto. Jeg har længe gået og tænkt om hvorvidt det måske i stedet ville give mening at oprette en enkeltmandsvirksomhed og så lade lønnen gå ind via denne, dermed har jeg jo mulighed for at trække de udgifter jeg har fra i skat og mulighed for at ansætte min kone til at hjælpe mig med de ekstra opgaver jeg har. Eller er jeg forkert på den her?

Er det bare så let? Mangler jeg et eller andet eller ville det blive noget værre rod? Jeg kan ikke rigtig gennemskue det og det er nok derfor jeg har ladet det være ved tanken, men jeg har brugt et relativt stort beløb på it udstyr og ville også gerne købe hævesænkebord, stol mm. for at have et bedre arbejdsmiljø hjemme, men hvis jeg kunne gøre det via et enkeltmandsvirksomhed er det vel bedre?

Kom gerne med råd og sig endelig hvis jeg er helt gal på den.

På forhånd tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan man ikke svare på. Kort kan dog siges, at hvis skat ser det som lønmodtagerarbejde og honorararbejde, så kan du ikke bare lægge det i EMV for at øge fradrag og en momsregistrering vil blive tilbageført - ansætte hustru vil også være noget du skal undersøge, men alt er muligt forudsat det er fuld armslængde så du ville have anst enhver anden til samme løn, ellers får du store problem

Du bør få en aut revisor til at gennemgå det præcise forhold (eller bede skat om bindende svar)

Det er ikke frit valg om man er selvstændig - honorr eller lønmodtager https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)