Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af t-shirts / Hoodies / Caps. EU vs Asia

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 29. Aug 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har gennem flere foreninger/klubber stået for indkøb af diverse tøj med tryk og broderier på, og dette har givet mig ideen til at starte op selv. Een ting er det maskinelle (tryk og brodering) - men denne her tråd omhandler primært indkøb af materialer.  Jeg oplever svingende kvaliteter på materialerne som jeg køber via nettet i DK, og vil gerne være knivskarp på denne del for min egen virksomheds. Dvs - god kvalitet er et must.

Her er mine spørgsmål således:

1)

Kan / bør jeg købe mine materialer hos en europæisk grossist, hvor jeg kan være lidt mere i kontrol i forhold til kvalitet ? Og er der nogle der kan anbefale nogle grossister i EU herfor. Eksempelvis har jeg prøvet at få fat i et brand som hedder "D.A.D. Sportswear" som angiveligt skulle være god kvalitet. Men kan simpelthen ikke finde min vej ind til disse. NOgle der kan anbefale andre partnere her ?

2)

Skal jeg entrere med en tøjdesigner, og få lavet en specifikation af det ønskede, og så tage fat i en asiatisk producent ? Jeg har før handlet med kina, så vil mene jeg godt kan finde en partner hertil.  Der er selvfølgelig både fordele og ulemper her.

Gerne kommentarer til mine spørgsmål - eller øvrige fif/hints til min problemstilling.

På forhånd mange tak.

Mvh

//Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Med årelang erfaring med indkøb af branding mm fra Kina og Bangladesh mm vil jeg sige, at skal det fungere seriøst, så skal man opsøge leverandører, bruge megen tid på at sikre, at det ER producenterne og ikka bare en masse grossister der kan skifte leverandør og tager noget af prisen til sig selv

Det arbejde skal så følges op af en rejse derud - Hong Kong eller Shanghai som base og ofte kan man få producenten til at hjælpe med kørsel ind i Shenzen osv.

Der skal lidt arbejde til, og derfor skal den samlede pris jo også kunne dække det og rejsen

Her er det lidt enklere at finde i Europa, men stof produktion ER klart mindre her, så det vil også ofte være god ide, at besøge den leverandør man mener kan opfylde kravene

Ja til at du skal kende dine egne krav til kvaliteten mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Holst:
eg oplever svingende kvaliteter på materialerne som jeg køber via nettet i DK, og vil gerne være knivskarp på denne del for min egen virksomheds. Dvs - god kvalitet er et must.

Du skriver ikke noget om hvad det er for materialer du ønsker at købe.

Peter Holst:
og så tage fat i en asiatisk producent ? Jeg har før handlet med kina, så vil mene jeg godt kan finde en partner hertil.  Der er selvfølgelig både fordele og ulemper her.

Kina bør man nok holde nok holde sig langt væk fra ( ved godt mange ikke vil høre sandheden) men der er ret faktisk tale om et diktatur, udover det er de nogle kæmpe miljøsvin. Gad vide om der kommer mere fokus på Kinas manglende fordømmelse af Rusland -Det bliver interessant at se.

Iøvrigt bør du være opmærksom på din massive leveringsvanskeligeheder samt de pt. vanvittig høje tansportomkostninger der er fra Kina.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Kina bør man nok holde nok holde sig langt væk fra ( ved godt mange ikke vil høre sandheden) men der er ret faktisk tale om et diktatur, udover det er de nogle kæmpe miljøsvin. Gad vide om der kommer mere fokus på Kinas manglende fordømmelse af Rusland -Det bliver interessant at se.


Det er ikke let at være uenig i. Jeg vil dog sige, at fra jeg besøgte Kina første gang i halvfemserne og til i dag, er der, i alle fald når du taler om befolkningen bredt, tale om langt mere velfærd og langt mere ordnede forhold. Demokrati er det langt fra og de forurener grimt (det gør vi andre så også og Kina ligger under det halve af USA Canada, australien og masser af andre. Det er vel ret fair at regne forurening ud fra ting som CO2 udledning per indbygger. 
Det som forurener er industri hvor vi andre forurener meget mere per privat person end Kinas befolkning har mulighed for

Jeg vil også stærkt hævde, at samhandel er bedste våben mod krig - trods Rusland bestemt er skræmme eksempel. EU er dannet for at være med til at sikre freden, og samhandel med Kina kan også redde Taiwan langt hen ad vejen

Endeligt så ER Kina jo langt efter DK i udvikling på de fleste områder. Der er en kæmpestor fattig befolkning i Nord, som uden fabrikkerne i syd som arbejdspladser, ville have det skrækkeligt

Jeg fik en vis respekt for deres system på store fabrikker i Schenzen og ved Shanghai. Der boede måske 500 piger i alderen fra 18 til 22. Ikke EN under 18, Kinas myndigheder har fuld kontrol over det, i forhold til Indien og Bangladesh hvor jeg også så mange.

De boede på 8 -10 sengs stuer. Der var hver dag en læge som sad ved udgangen fra deres dormiciler så pigerne kunne tale med læge og få hjælp uden problem

Der var boldbaner og TV rum (Kinesiske piger er langt foran danske med at  synge karooki og optræde for hinanden :)) Ved hovedporten var der altid bevæbnet vagt og pigerne følte sig alle trygge (jeg talte med flere af dem via min kinesiske tolk)

De fik lille del af løn til det daglige forbrug (kunne omtrent ikke bruge penge) og så - 2 gange om året - Kinesiske nytår og sommerferie, havde de ganske lang ferie, og NU fik de lønnen for halvåret i sikker emballage og de tog så toget fra syd op til Nord - mongoliets område ofte. Når de havde arbejdet 2 år på den måde, så havde de opsparing nok til, at de kunne købe et lille hus med et jordlod der var stort nok til at forsyne dem OG den unge mand de så meget hurtigt giftede sig med

Uden den mulighed, havde de stadigt levet nærmest 1200 tals dansk tilstand, og  rigtigt mange af pigerne var end i prostitution i storbyerne - noget der desværre forekommer i alle lande.

Der kan ikke sammenlignes En til En på alle punkter - men jeg er enig i de er et diktatur og kan ødelægge meget i Hong Kong allerede-  og Taiwan først og fremmest, ligesom de ikke på samme måde som os, tager afstand fra f.eks Putin (selv om de faktisk ikke elsker Rusland for at sige det mildt)

Vi som skandinavisk storkunde, kunne påvirke.

F.eks fik jeg flere store fabrikker til at indføre, at pigerne arbejdede i rotation. Det gav mindre krig stuerne imellem når de kendte hinanden bedre og det gav afveksling

Vi fik dem til at indføre spisepauser i hold, frem for alle piger stod i køb halvdelen af spisetiden, for at få fyldt den medbragte madskål op

Vi stillede krav til toiletforhold, mad, sovesale, nødudgange, udsugning og meget andet - i vores "Code of conduct" OG alle fra vor koncern skulle, hver gang de besøgte en leverandør - min 1 gang om måneden kontrollere, at tingene var som aftale. 

Til gengæld var vi så en trofast kunde og samarbejdspartner. Hos flere af dem for ganske mange mio om året

Nå - men Er man virkelig purist så er der lande med bedre styre man kan handle hos - kvaliteten af de gode produkter, kan være 100% på EU høje i Kina kan jeg garantere.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)