Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping og One Stop Shop

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg driver en webshop med dropshipping. Min leverandør er i Sverige og det er mine kunder også.
Desværre kræver min leverandør svensk moms på sine varer.

Nu hvor jeg skal betale moms til Sverige via det nye One Stop Shop, kan jeg så trække momsen til min leverandør fra (som vi fx gør i DK)?

Håber nogen kan hjælpe :)

Mvh
Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - du an ikke trække svens koms fra - kun dansk, men hvis han sender til EU og fakturerer dig, så bør det ikke være med EU moms forudst du jo fakturerer kunden med moms, så fakturerer svenskeren jo dig med reverse charge moms = uden moms og du angiver det det som EU moms blot’  Onestop shop eller moss er for hans salg til ikke momsregisrerede

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
så fakturerer svenskeren jo dig med reverse charge moms = uden moms og du angiver det det som EU moms blot’

Kan man det når varen aldrig forlader Sverige?

Tilmeldt 25. Mar 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svaret. Jeg kan desværre ikke få min leverandør til at droppe momsen på varen.
Ser ud til jeg må batale den fulde moms.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

THGR:
Jeg kan desværre ikke få min leverandør til at droppe momsen på varen.

Hvorfor bliver du så ikke moms reg. i sverige?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Cookie - John Hannover:
så fakturerer svenskeren jo dig med reverse charge moms = uden moms og du angiver det det som EU moms blot’

Kan man det når varen aldrig forlader Sverige?

nej absolut ikke - jeg udgik fra han dropshippede i DK  men fra svensk leverandør. Leveres i Sverige skal leverandører have svensk moms på jep

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

THGR:

Hej John

Tak for svaret. Jeg kan desværre ikke få min leverandør til at droppe momsen på varen.
Ser ud til jeg må batale den fulde moms.

jeg udgår fra at vi taler om, at der dropshippes fra Sverige til DK (eller andet EU land) og ikke internet i Sverige hvor han ikke må tage momsen af 

Hvis du så betaler momsen, så har du ikke fradrag for den del af omkostningen, da det så er dit eget valg at acceptere en gal fremgangsmåde, så det er dyrt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Mar 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John
Kunder fra Sverige, der bestiller en vare i webshoppen, får den leveret fra Sverige.
Jeg har forgæves forsøgt at få min leverandør til at droppe momsen, men det kan/vil de ikke.
Så tænkte at der var en åbning vedr. de nye regler med One Stop, så jeg kunne få svensk moms tilbage.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

THGR:

Hej John
Kunder fra Sverige, der bestiller en vare i webshoppen, får den leveret fra Sverige.
Jeg har forgæves forsøgt at få min leverandør til at droppe momsen, men det kan/vil de ikke.
Så tænkte at der var en åbning vedr. de nye regler med One Stop, så jeg kunne få svensk moms tilbage.

fra Sverige til Sverige skal han lægge svensk moms på og det er der ikke noget one stop over overhovedet.

Hvis han så fakturerer dig den som svensk moms - har du ikke fradrag for den, hverken som momsfradrag eller som del af udgiften - det vil være en ikke fradragsberettiget omkostning. Ellers skal du momsregistreres i Sverige - som vist foreslået at Ravn. Det kan du jo godt blive som sådan - men jeg tror du så skal finde en revisor eller tilsvarende til at hjælpe med opsætningen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)