Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til ældre

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Apr 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Håber at I har lyst til at hjælpe mig:-)

Jeg er uddannet Social-og sundhedshjælper, og jeg elsker virkelig at yde omsorg for ældre og i det hele taget bare at hjælpe andre. Jeg synes efterhånden bare at det er så trist at tiden er der ikke rigtig mere til at kunne udføre arbejdet godt nok og flere og flere har ikke lyst til at arbejde med det. Desværre for det er virkelig bare sådan et givende job, hvis tiden bare er til det. Mit spørgsmål er så til jer, tror i at det vil være muligt at starte starte op selvstændigt, hvor de ældre køber tid hos mig, hvor jeg hjælper med en masse praktiske ting eller er de ensomme, og bare har brug for nogen at snakke med eller har brug for at hjælpe med at lave mad til flere dage af gangen i ved alle de ting der kan være svært at overskue for nogen. Tror i at folk vil købe sådan nogle ydelser og er det rigtigt at man skal spørge sin kommune først selvom de ikke skal visiteres til tingene??

Og jeg vil selvfølgelig have mit nuværende job ved siden:-)

Takker på forhånd, til dem der svarer :-)

Mvh Majbrit
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Majbrit

Det er svært at sige, men du er den bedste til at vide om der er et behov og om folk vil betale for din service.  Start med at lave en mini markeds undersøgelse hos de ældre du kender. Det største problem bliver nok at din timelønnen blive høj, hvis det er fuld tid, skal du jo have minimum 300 DKK + moms (ved ikke om der er moms på den ydelse)  for at det kan løbe rundt for dig. Iøvrigt er det nok tvivlsom om din nuværende arbejdsgiver vil acceptere at du driver firma med samme service.  hvad står der i din ansættelseskontrakt?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)