Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag angående virksomheds opstart

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

I 2021 startede jeg virksomhed, hvor jeg betalte LegalDesk cirka 1200kr for at hjælpe mig med at starte virksomheden. Kan jeg ikke trække det fra i min personlige skat?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - hverken i personlig skat eller som fradrag i firmaet. Der er ikke fradrag for opstartsomkostninger - men hvis der er moms på regningen, så er der fradrag for momsen
Aldrig fradrag for opstart - heller ikke engang fradrag for omkostningen til at få opsat en erhvervskonto i banken eller årlige fornyelsesgebyrer i banken. Det er uden fradragsret, som del af formuesfæren skattemæssigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Apr 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar John!

Der er faktisk moms på regningen, så hvor i min personlige opgørelse ville jeg skrive det ind? 🤔

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

virksomheds_ejer69:

Tak for det hurtige svar John!

Der er faktisk moms på regningen, så hvor i min personlige opgørelse ville jeg skrive det ind? 🤔

der er intet du skal skrive på din personlige opgørelse,  Hvis du er momsregistret så registreres du beløbet og dermed momsen du får retur - mens resten af beløbet noteres som noget der skattereguleres for = lægges til dit overskud fra regnskabet til skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Apr 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har betalt Legal Desk med mine egne personlige penge, da jeg ikke havde et firma. Jeg betale Legal Desk for at oprette mit firma, derfor kunne jeg ikke betale med virksomhedens penge på daværende tidspunkt.

Så jeg kan ikke trække noget fra på min personlige årsopgørelse?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

virksomheds_ejer69:
Jeg har betalt Legal Desk med mine egne personlige penge, da jeg ikke havde et firma. Jeg betale Legal Desk for at oprette mit firma, derfor kunne jeg ikke betale med virksomhedens penge på daværende tidspunkt.

Så jeg kan ikke trække noget fra på min personlige årsopgørelse?

nej - og det har intet at gøre med om du betalte selv - for der er aldrig fradrag for stiftelsesomkostninger og det skal så også være med i vedtægter mm - så det er dine egne penge og  der er i øvrigt aldrig noget med et selskab som kan skrives på personlig skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)