Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobbyvirksomhed/pmv banken siger nej.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra sæby
Tilmeldt 7. Apr 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg håber nogen herinde måske kan hjælpe mig.
Jeg har et pmv nummer, men banken siger nej til at modtage betaling fra webshop, hvis ikke jeg opretter en erhvervskonto, (som uanset hvad, prismæssigt kun vil være en dyr løsning).
Jeg overvejer at lave det til en hobby virksomhed, da det er begrænset overskud indtil videre.
Hvis jeg ændre det, hvilke muligheder har jeg så for at kunne modtage betaling på min webshop, udover bankoverførsel og PayPal som kunderne jo ikke gider døje med, jeg tænker mastercard og visadankort evt.
Findes der nogen løsning uden man skal bruge CVR nummer.
Min bank har truet med at lukke mine konti, uden varsel, hvis der på nogen måde kommer fremmede transaktioner uden erhvervskonto.
Jeg er klar over at det har noget med hvidvask at gøre, men at kræve en erhvervskonto, syntes jeg er voldsomt.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil se, du ikke kan drive - ikke engang PMV uden en erhvervskonto under normale omstændigheder. Du må nok bare beslutte dig OM du vil eller ikke - og tage en forhandling på pris med banken, men du vil blive mødt af samme alle steder normalt
EN mulighed - hvis du kan leve med at dine kunder får gebyr ved at betale til udlandet og du ikke kan have Mobilpay - er revolut.com ganske gratis for den helt lille version

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra sæby
Tilmeldt 7. Apr 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Takker for svaret. Jeg kender ikke revolut. Vil du forklare hvad der evt kommer af gebyrer mm.
Tilmeldt 18. Apr 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Kræver freelancing-websteder som Upwork og Truelancer også CVR-nummer? Hvilken involvering har bankerne i dette?
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Noah04:
har bankerne i dette?

Husk "tyv tror, hver mand stjæler".

Se bare de nye regler for regnskab, der SKAL ligge i skyen, så SKAT, ERST og andre kan få adgang dertil. Og er der en fejl, kan det give en bøde på 1,5 mio.

En kr. 50,00 kan de finde, men 12,7 mia. kan de ikke finde, uden det koster 6 mia. i omkostninger.

Bankerne siger nej på stribe, så hvordan kan SKAT, ERST og de andre så få adgang til hele paletten??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

ulla:
Takker for svaret. Jeg kender ikke revolut. Vil du forklare hvad der evt kommer af gebyrer mm.

det vil fremgå hvis du googler dem, jeg kan ikke sidde og skrive hvad der fyder en masse, og der er 4 ordninger, men den gratis er grais at have men uden Mobipay som mulighed (det er de alle) og kunder der betaler, skal normalt betale gebyr, fordi det jo er udenlandsk konto 
Nemkonto tilknyting er også lidtt besværlig men fuldt muldigg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Bankerne har ikke med de sites at gøre. Det banker kan , og skal lgøre for at holde loven, er at registrere alt - så snart det er erhverv, og kontrollere transaktioner og derfor vil de ofte nægte dig eerhverv via en personlig konto. Det har ikke med CVR eller ikke at gøre og udlandsbetalinger, er noget de fanger omg automtisk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Nogle banker har noget der hedder en bierhvervskonto, hvor man i den forbindelse ikke betaler ekstra gebyrer for dette. Dog skal man også have sit private engagement hos dem for at det kan lade sig gøre.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Linepine:
Nogle banker har noget der hedder en bierhvervskonto, hvor man i den forbindelse ikke betaler ekstra gebyrer for dette. Dog skal man også have sit private engagement hos dem for at det kan lade sig gøre.

det havde Nykredit bank i alle fald tidligere til sine kredit/bank kunder. Er ikke sikker på det findes mere, var ellers pænt, men der kan også være andre banker som stadigt giver deres PB og storkunder med huslån og pension osv - gratis eller meget meget billig konto

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Albertslund
Tilmeldt 19. Apr 22
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har Spar Nord, og de plejer være til at tale med ift. at få erhvervskontoen til 0 kroner - under forudsætning af at du hele familien engagement hos dem.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)