Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kortbetaling

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Har idag en virksomhed hvor vi har 5-6000 transaktioner igennem Nets og betaler årligt et gebyr på knap 5200kr for dankort. Udover har jeg swedbank, hvor jeg har gebyr på ca 21000k på resterende kort.

Syntes det er lidt uoverskueligt. Ønsker faktisk at opsige Nets

Omsætningen er ca. 7.600.000kr på kort hvoraf de udenlandske er lige knap 3.000.000kr og resten er Dankort. Her kan jeg ikke lige se om det er Dankort eller Dankort/Visa.

Hvad gør i andre
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nysgerrighed:
Har idag en virksomhed hvor vi har 5-6000 transaktioner igennem Nets og betaler årligt et gebyr på knap 5200kr for dankort. Udover har jeg swedbank, hvor jeg har gebyr på ca 21000k på resterende kort.

Syntes det er lidt uoverskueligt. Ønsker faktisk at opsige Nets

Omsætningen er ca. 7.600.000kr på kort hvoraf de udenlandske er lige knap 3.000.000kr og resten er Dankort. Her kan jeg ikke lige se om det er Dankort eller Dankort/Visa.

Hvad gør i andre

så 5-6000 transaktioner til 5200 er værre end 21.000 på resten? Det er lidt svært at forstå men alle visadankort der køres gennem Nets sker som dankort og til den lave dankort omkostning - Du kan jo lege med dine egne snittal for antal ordre og værdi per måned og så sætte kryds i dankort og fjerne det igen og sammenligne, men det du beskriver vil normalt skrige på nets (og er årsagen til + 75% af korttransaktioner i DK sker via Nets) www.kortgebyr.dk 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Stockholm
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej i huset,

Lyder dyrt.

Hvad er det præcist du søger hjælp med her?

Online Entreprenør indenfor betalningsløsninger, marketing og mere - www.purepaypayments.com

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Det er lidt svært at forstå men alle visadankort der køres gennem Nets sker som dankort og til den lave dankort omkostning

Det er ikke korrekt.

Det fremgår ikke hvorvidt der er tale om kortbetalinger på en hjemmeside eller i en fysisk terminal.

NETS har flere forskellige platforme til webshops, og den platform vi benytter har gennem et par måneder haft Visa-delene af et Visa/Dankort som standard valg for brugeren.

Vi har selv netop været i dialog med NETS, da denne funktionalitet pludselig uden videre blev indført og endte med at koste os en større sum i kortgebyrer for den periode denne "feature" var således. Det var ikke en indstilling, men krævede en fejlrettelse for at få Dankort sat som standard.

Afhængig af hvordan man håndterer kortgebyrer, og hvordan ens betalinger fordeler sig mellem consumer og corporate/ikke-eu-kort kan det også være fornuftigt at droppe dankortet, da alle gebyrer på dette kort ikke kan væltes over på kunden. Især med den nye ændring i prisstrukturen er dette ikke nødvendigvis ubetydelig. Vi forventer at vores udgift til Dankort 10-dobles i 2022. Hvis størstedelen af betalingerne ville være gennemført med et corporate-Visa/MC i stedet for, ville vi kunne vælte det fuldekortgebyr over på kunden.

Betaler webshoppen alle gebyrer for kortbetalingerne, vil Dankort afgjort være billigst, i hvertfald med den volumen, der nævnes.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

AnyFellow:
Betaler webshoppen alle gebyrer for kortbetalingerne, vil Dankort afgjort være billigst, i hvertfald med den volumen, der nævnes

Ja det bør det helt klart være og i alle fald noget at tænke over inden Nets bare opsiges - og som B2C oplever jeg i alle fald aldrig nogen shop i dag vælte et gebyr over, heller ikke selv om jeg kører master card - og husker det heller ikke B2B mastercard firma men det findes givet.

AnyFellow:

NETS har flere forskellige platforme til webshops, og den platform vi benytter har gennem et par måneder haft Visa-delene af et Visa/Dankort som standard valg for brugeren.

Vi har selv netop været i dialog med NETS, da denne funktionalitet pludselig uden videre blev indført og endte med at koste os en større sum i kortgebyrer for den periode denne "feature" var således. Det var ikke en indstilling, men krævede en fejlrettelse for at få Dankort sat som standard.

det anede jeg ikke  jeg var sikker på at standard alle de steder jeg kender, tager dankortdel automatisk ved visadankort i Danmark - men jeg skal ikke afvise, at der kan være platform der kører anderledes. Lyder som en fejl ved platformen, for det gælder i alle fald langt fra alle

Du har ret i at man kan vælte corporate/firma ikke EU kort over på kunden, men det er jo næppe ret brugt eller populært blandt i alle fald B2C kunderne - nok mindre problematisk B2B

Spændende nok lukkede Amazon i England for at deres kunder kan betale med Visakort - på grund af gebyret Britiske kunder kan ikke bruge kreditkort fra Visa på Amazon fra nytår (finanswatch.dk) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)