Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor lang opsigelsvarsel?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Jeg hedder Clara og er 16 år. Jeg arbejder i superbrugsen og har netop nu fundet en nyt job. Jeg har været ansat siden oktober 2021. Jeg ved ikke, hvor lang min opsigelsvarsel er. Jeg har læst min kontrakt igennem, men der står "dit opsigelsesvarsel følger overenskomstens regler". Er der nogle, som kan hjælpe?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo svært uden at kende overenskomsten men mit bud er, at du har meget kort opsigelsesvarsel som 16 årig i superbrugsen. Det vil vel være fint at give dem lidt tid (en uge f.eks)  til at finde din afløser, helt uanset hvad - men hvorfor spørger du ikke din leder i superbrugsen, mon ikke du får det helt konkrete svar, og der er jo intet at være genert over, mange på 16 finder nye jobs og andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Clara

Clara_lt:
Hej. Jeg hedder Clara og er 16 år. Jeg arbejder i superbrugsen og har netop nu fundet en nyt job. Jeg har været ansat siden oktober 2021. Jeg ved ikke, hvor lang min opsigelsvarsel er. Jeg har læst min kontrakt igennem, men der står "dit opsigelsesvarsel følger overenskomstens regler". Er der nogle, som kan hjælpe?

Det afhænger af hvilken overenskomst du er ansat under, men det er sandsynligvis HK/Coops overenskomst for butiksansatte, den kan du se her https://ipaper.ipapercms.dk/HKHandel/overenskomster/minioverenskomster-2020-2023/coop-butik-mini-ok/?page=1 

Et hurtigt kig gav mig ikke svar, så du må lige nærlæse og se om der skulle stå noget om det. Oftest er det dog en måned (Til udgangen af en måned) eller måske mindre alt efter om du er ansat til faste vagter eller du har vagtplaner fra uge til uge - men det ved du meget bedre end os herinde :-)

Du kan også spørge din chef, det er helt legalt og almindeligt - eller din tillidsrepræsentant i butikken.

Held og lykke med det nye
/Brian 

Tilmeldt 9. Aug 22
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Jeg har nok fundet overenskomsten, men må ikke poste links af en eller anden årsag. Jeg fandt den på Coops hjemmeside(info . coop . dk), ved google-søgning: "coop overenskomst" . Side 33-34.

Jeg vil tro, hvis du arbejder mere end 8 timer gennemsnitligt per uge, at du er omfattet af funktionærlovgivningen, som følge af arbejdets art(at stå i butik).

Tag snakken med din chef. Hvis det er en månede, kan det sagtens være du får lov til at gå før alligevel. Det er min opfattelse, at der er stort efterspørgsel blandt unge om fritidsjob, og din chef bør derfor ikke have særdeles svært ved at finde en erstatning for dig. De fleste chefer, som vil dig det bedste, vil endda ønske dig held dog lykke med på vejen.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)