Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aftale med fortrolighedsklausul om aftalens eksistens. Rimeligt, lovligt, normalt??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hadsten ved Århus
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg sidder med en aftale, som modparten er kommet med.

Der er en "skal iagttage tavshed om Aftalens indhold og eksistens" sætning i den.

Den har jeg lidt svært ved at forholde mig til, hvad det i praksis betyder..

Kan man det/holder det? Er det noget der ofte forekommer fra de store selskaber jurister?

Helt firkantet kan det måske betyder at jeg slet ikke må fortælle nogen om at der er en aftale? (men vel ikke advokaten, evt. domstol i tilfælde af uenighed, så synes det er mærkeligt)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46438
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel ikke det mest almindelige men ja - fuldt lovligt og ja du må tale med advokat/domstole fagforening ved uenighed som udgangspunkt, men må bare ikke offentliggøre aftalen eller tale med vennerne om hvad du har aftalt.

Det med fortroligt om dens eksistens i det hele taget, har jeg svært ved at forstå - og den vil ikke altid kunne være lovlig (ex måtte du ikke som influencer hemmeligholde, at du skrev rosende fordi du havde en aftale med firmaet osv - og her ville en gennemgang af hele aftalen i fagforening eller hos en jurist være klog, for i det hele taget kan der jo være ting DU ikke er opmærksom på

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hadsten ved Århus
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svar/input.

Hvis man engang skal sælge sin virksomhed, så skal købere se alle aftaler, og så kan man jo ikke efterleve det. Eller ved investorer.

Jeg er blot en lille fisk ud af en flok (større fisk) der skal have samme aftale, tror ikke jeg kan ændre den.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46438
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul H:

tak for svar/input.

Hvis man engang skal sælge sin virksomhed, så skal købere se alle aftaler, og så kan man jo ikke efterleve det. Eller ved investorer.

Jeg er blot en lille fisk ud af en flok (større fisk) der skal have samme aftale, tror ikke jeg kan ændre den.

 

Jeg troede det var privat ansættelse - men firmaaftale kan man jo i princip aftale lige præcis det man bliver enige om. Du har ret i, at du ikke kan sælge virksomheden uden aftalen enten afsluttes inden eller må vises til køber med fortrolighed fra dennes side. Hvis forbeholdet betyder du ikke må lade den granske af en advokat og ikke må bruge den i retten, så løb skrigende bort

Den skal ikke gerne forhindre dig i, at fremlægge den retsligt hvis I endte med en tvist - men om du kan ændre - det aner jeg ikke, mange større tryner jo lystigt mindre aftaleparter - Jeg ville tænke 2 gange mindst

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)