Hey derude. Jeg checkede min årsopgørelse og skulle rette en masse i og med at jeg ikke havde udfyldt min forskudsopgørelse ordentligt. Jeg har været selvstændig sidste år og når jeg retter min årsopgørelse bliver jeg spurgt ind til mit selskab. Såsom over og underskud. Er underskud fra ens selskab fradragsberettiget på ens personlige skat (har jeg aldrig hørt om, andet om visse andre former)??? Jeg har desuden solgt selskabet og mistet 120.000 kr i form af mellemregning?? |
Gå til en revisor.Moes23:Hey derude.
Jeg checkede min årsopgørelse og skulle rette en masse i og med at jeg ikke havde udfyldt min forskudsopgørelse ordentligt.
Jeg har været selvstændig sidste år og når jeg retter min årsopgørelse bliver jeg spurgt ind til mit selskab. Såsom over og underskud. Er underskud fra ens selskab fradragsberettiget på ens personlige skat (har jeg aldrig hørt om, andet om visse andre former)??? Jeg har desuden solgt selskabet og mistet 120.000 kr i form af mellemregning??
Nej underskud i selskaber har intet med personlig årsopgørelse at gøre
Det du har tabt i mellemregning lyder mærkeligt. Du har måske lånt selskabet penge som kortfristet gæld med lovpligtig rente i så fald og så er pengene tabt hvis selskabet ikke kunne betale tilbage . Du kan også have tabt din oprindelige ApS kapital og have fradrag for tab på unoterede anparter
Hvis du ikke mener selskab men virksomhed så er mellemregning ligemeget for skat men underskud -hvis korrekt skattemæssigt = f.eks du ikke bare har vareindkøb som en udgift men flyttet korrekt til værdi i varelager mm - er der fradrag for
vh John Hannover