Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunder - hvor er de? Webudvikling

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder hos en lille webudvikler og overvejer at starte selv. Jeg ved at min nuværende arbejdsgivers kunder kom sådan lidt af sig selv. Det var mere eller mindre på basis af mund til mund. Men er det nok i dag?

Jeg har ladet mig fortælle at jeg skal hyre mig en phoner for at skaffe de første kunder eller selv lege phoner? Er det den rigtige løsning?

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 11:51
For vores vedkommende (www.gmta.info) er alle vores kunder kommet via mund til mund og igennem vores netværk. Nu fandt vi så også sammen 3 gutter med hver især 5-8 års erfaring og webudvikling i baghånden, så vores netværk har muligvis været lidt størrer at trække på end gennemsnittet. Så mit bedste råd er at sikre dig at du har kendskab til en række virksomheder du kan samarbejde med inden du bryder op og bliver dig selv, for hvis du først skal til at lande kunder når du ikke længere får en fast løn, så kan penge meget hurtigt forsvinde mens du venter på at de første kunder beslutter sig,
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 12:53

Stort set alle vores kunder er også kommet gennem netværk og efterfølgende mund til mund. Og så også lige lidt gennem amino :)

De få opsøgende salg vi har lavet er også de kunder vi har haft mindst glæde af.

Så anbefalingen må være at du kigger på dit netværk og ser hvad der er af potentialer der, om ikke andet så tror jeg det er meget svært at starte med de opsøgende salg uden at have en lang række referencer henvise til.

Mvh Peder 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:17

Jeg bruger 0 kr på markedsføring og har intet opsøgende salg.

Hver kunde generere mindst 3-4 nye kunder via netværk og mund til mund.

Det virker selvfølgelig kun hvis det du levere er af en god kvalitet og kunderne er tilfredse Smile

Jeg kan f.eks. nævne at 3 ud af 5 kunder jeg har er så tilfredse at de uopfordret tilbyder at skrive en anbefaling jeg kan bruge på mit website - desværre har jeg ikke tid til at opdatere mit eget website ellers takkede jeg nok ja Smile

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 21:15

Ahh Ronni har jeg ikke set dig give tilbud på opgaver herinde? Det er da opsøgende salgWink?

Fra Hals
Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 08:16

Hej n00b

Tja, nu har jeg arbejdet med salg og afsætning i en del år - og jeg har sjældent set kunderne komme helt af sig selv - det lyder lidt for utroligt! :-) De iværksætterfora jeg kommer i, kender jeg nu heller ikke til virksomheder, som helt kan leve af at kunderne kommer af sig selv. Men jeg er helt enig i, at en meget stor del af kunderne oftest kommer via netværk - virksomhederne har jo heller aldrig netværket så meget som i dag - det er simpelthen IN at netværke!! Når jeg påstår, at man ikke kan klarer sig med, at kunderne kommer af sig selv, så skal det selvfølgelig holdes sammen med om man ønsker en styret vækst eller en tilfældig vækst - jeg ved godt hvilken jeg søger! :-)

Hvis du vil starte selv, så vil jeg anbefale dig at sætte dig ned og tænke godt og grund over, hvad det er du kan tilbyde i forhold til de efterhånde mange webudviklere der er på markedet i dag. Når du har fundet ud af hvad du kan, hvem /kunder) du vil have fat i, så laver du en forretningsplan og en PR plan, som matcher de mål du har sat dig i forretningsplanen. På min side www.k5m.dk under download/tools kan kan du hente en ganske gratis PR/Kommunikatoinsplan i excel format, som er et simpelth, men godt værktøj til iværkstættere. Hvis du er interesseret, så jeg har også en skabelon til en forretningsplan - den ligger ikke på min site - men jeg mailer den gerne til dig, hvis du er interesseret. For en god ordens skyld, så er den naturligvis også ganske uden forpligtelser! :-) Det er nogle af de værktøjer jeg udleverer, når jeg rådgiver iværksættere.

Alt for nu - Held og lykke med projektet

Fra Vejstrup, Svendborg
Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:43

Dejligt at høre at det hele kommer af sig selv :-)

Jeg har nu tænkt mig at tage kontakt til alle de lokale grafiske designere, der arbejder med web. De har ofte brug for at kunne levere CMS, SEO eller andet i den lidt mere tekniske ende - og hér kommer jeg så ind. Det har jeg haft god respons på.

Venlig hilsen

Line 

Webløsninger med Joomla CMS - Wied Webdesign

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)