Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, som jeg brugte i 2019 og i den første halvdel af 2020. Så fik jeg et andet job, hvor jeg var fast lønmodtager. Jeg lukkede ikke virksomheden. Nu vil jeg stoppe med dette lønmodtagerjob og vil begynde at arbejde som freelancekonsulent via min enkeltmandsvirksomhed for et engelsk firma og det er ikke muligt at få en ansættelseskontrakt. Firmaet vil betale mig en timeløn og give mig arbejde osv. Jeg har ingen udgifter undtaget en rådgiveransvarsforsikring. Når jeg læser vejledningen på skat.dk, ser det ud til, at jeg vil være en lønmodtager i skattemæssigt forstand. Jeg har ikke forstand på skat... Så har jeg et par spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe med: 1. Ift 2021 årsopgørelse, er det muligheden "Jeg har enten... 2. En ikke-erhvervsmæssig virksomhed, er honorarmodtager eller lønmodtager" jeg skal vælge i rubrik 71? Jeg havde ingen aktivitet i virksomheden i 2021, kun nogle få kroner mistet til negativ rente indberettet direkte fra banken. Hvordan skal dette renteudgifter indberetes i mine private oplysninger? 2. Ift 2022 (og videre), er det også muligheden "Jeg har enten... 2. En ikke-erhvervsmæssig virksomhed, er honorarmodtager eller lønmodtager" jeg skal vælge i rubrik 71? På forhånd tak for svar! |
Freelance Konsulent årsopgørelse
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)