Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crypto mining som virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.
Jeg har siden starten af sidste år crypto minet ved hjælp af både cpu og grafikkort.
Jeg overvejer nu lave min hobby om til en virksomhed.
jeg har derfor oprettet mig på Dinero.
Men jeg kan simpelthen ikke lure hvor jeg skal indsættes min indtægt, da det er en passiv indkomst og derfor ikke har nogle salgsfaktura.
Pengene bliver enten indsat på en exchange eller på en hardware wallet.
Jeg skal nemlig ikke lave noget fysisk andet end at sætte delene i maskinen og så bare lade den stå.

Jeg har læst i flere fora at så længe jeg ikke har udskrevet en faktura så kan jeg oprette virksomheden (enkeltmansvirksomhed) med tilbagevirkende kraft og starte virksomheden da jeg lavede det første udlæg.
Tænker at starte virksomheden op så den startede d. 1/1-21 og afslutte regnskabet d.31/12-21 således det kan indberettes til skat nu hvor selvangivelsen er åben for ikke at gøre det alt for besværligt.

Alt hjælp til overstående vil være en kærkommen.

//Jesper
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det alene mining så du slet ikke har kursgevinst eller tab, så ville jeg altså betale en revisor for råd, for må du mine crypto og sælge uden finanstilsyn tilladelse - ville være det første - og så ville jeg tror du var uden moms med med lønsum - men det kan bekræftes - og så må der være noget med særmåler på strømmen der skal kunne bevises alene at høre til din mining + evt indskud af IT.


Du kan i alle fald IKKE starte virksomhed bagud når du rent faktisk er påbegyndt den - du ER allerede virksomhed, blot har du ikke CVR men det du gør er 100% virksomhed, bare som CPR person  og du er derfor startet for længe siden. Det er så bare en "defacto" virksomhed og tæller med i moms og eller lønsumsgrænse allerede

Du skal også i alle fald have klart hvem dine enkelte kunder er og de skal kunne identificeres klart i din bogføring hver og en - og have en eller anden form for faktura eller afregningsbilag udstedt for hver handel

Betal for rådgivning, da noget galt i forhold til skat, kunne være meget dyrt.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)